اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

واژه پوشش در حوزه حجاب به درستی تعریف نشده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دین اسلام بر اساس عقلانیت است اما اشکال ما در حوزه حجاب این است که واژه پوشش برای ما درست تعریف نشده است.

واژه پوشش در حوزه حجاب به درستی تعریف نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم سوری ظهر امروز در کرسی آزاداندیشی امر به معروف و نهی از منکر که در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد، اظهار داشت: اسلام دینی بزرگ و همه جانبه برای تمام مسائل فردی و اجتماعی برنامه داشته و احکامی را وضع کرده است که یکی از احکام و دستورات اسلام در حوزه فردی و اجتماعی و فرهنگی، پوشش و حجاب زنان و مردان است.

وی بیان داشت: هدف اسلام از بیان نوع پوشش زنان و مردان، ارائه یک پوشش مناسب برای سعادت دنیوی و اخروی است و در قرآن نیز آیاتی در مورد حجاب و پوشش زنان و مردان وجود دارد که به صورت روشن و کامل به مقوله پوشش زنان و مردان اشاره دارد.

وی تصریح کرد: دین اسلام بر اساس عقلانیت است و حجاب به معنای استفاده مطلق از چادر نیست بلکه اسلام می‌گوید باید پوشش انسان طوری باشد که موجب تحریکات دیگران نشود.

سوری گفت: دین اسلام با تأکید بر ارزشهای اخلاقی همچون عفاف و پاکدامنی و حجاب و پوشش، می‌خواهد حرمت و کرامت زن در عرصه اجتماع حفظ شود.

وی بیان داشت: قوانین تنظیم کننده در هر جامعه‌ای وجود دارد و لازمه ورود به یک جامعه پذیرفتن بایدها و نبایدهای آن جامعه است و دین هم از این قاعده مستثنی نیست.

سوری تصریح کرد: اشکال ما در حوزه حجاب این است که واژه پوشش برای ما درست تعریف نشده و به همین دلیل است که جامعه ما دچار بدحجابی شده است.

انتهای پیام/2202/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول