اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور:

موتور پمپ‌های کشاورزی راور از 15 آذر خاموش می‌شوند

فرماندار راور گفت: موتور پمپ‌های کشاورزی شهرستان راور با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب از 15 آذر ماه تا 15 دی ماه سال جاری خاموش می‌شوند.

موتور پمپ‌های کشاورزی راور از 15 آذر خاموش می‌شوند

محمدرضا شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: در حال حاضر خشکسالی و کمبود آب در استان کرمان و شهرستان راور یک بحران محسوب می‌شود و یکی از راهکارهای پیشگیری از آن صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب به ویژه در بخش کشاورزی است.

وی میزان مجاز آب قابل برداشت کشاورزی در شهرستان راور را 65 میلیون متر مکعب بیان کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به خشکسالی‌های اخیر 45 میلیون متر مکعب برداشت شده است.

فرماندار راور ابراز داشت: با توجه به اینکه در شهرستان راور 60 درصد آب در بخش کشاورزی هدر می‌رود، نهادینه کردن آبیاری به روش نوین و تحت فشار ضروری بوده و کشاورزان باید ضمن مساعدت در این راستا تلاش کنند.

شریفی همچنین مجموع آب استحصالی در استان کرمان را 7.5 میلیارد متر مکعب بیان کرد و گفت: از این میزان 95 درصد در بخش کشاورزی، چهار درصد در بخش بهداشت و یک درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

وی ابراز داشت: در نشستی با موضوع وضعیت موتور پمپ‌های کشاورزی شهرستان راور توافق شد که این موتور پمپ‌ها از 15 آذر ماه تا 15 دی ماه سال جاری خاموش شود.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول