اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از هفته بسیج انجام شد

غبارروبی مزار شهدای مسیحی توسط بسیجیان در اسلامشهر

در دومین روز از هفته بسیج، مزار شهدای مسیحی توسط بسیجیان شهرستان اسلامشهر غبارروبی و عطرافشانی شد.

غبارروبی مزار شهدای مسیحی توسط بسیجیان در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، این مراسم ظهر امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدای مسیحی، نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی، بسیجیان و ایثارگران شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

در این مراسم که به همت خواهران بسیجی حوزه 282 طیبه برگزار شد، ابراهیم نبوی جانشین سپاه ناحیه سیدالشهداء اسلامشهر طی سخنانی اظهار داشت: مسلمانان و مسیحیان از دو دین و مکتب بوده اما یک هدف واحد الهی دارند.

نبوی افزود: درست است که با هموطنان مسیحی در این شهرستان زندگی نمی‌کنیم، اما از وجود برکت شهدای مسیحی در این منطقه بهره‌مند هستیم و همواره از عنایت این شهیدان فیض می‌بریم.

وی تصریح کرد: مسیحیان هموطن ما در طول دوران دفاع مقدس دوشادوش دیگر اقشار مردم، مردانه در برابر دشمنان این سرزمین ایستادگی و جان خود را فدای دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند. 

* پیروان ادیان الهی در ایران در کمال آرامش زندگی می‌کنند

در این مراسم یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت: ایران اسلامی الگوی تمام ادیان و اقوام دنیا می‌باشد، که تمام مردم با کمال آرامش و آسایش و امنیت در کنار هم زندگی می‌کنند.

بت‌کلیا افزود: امروز اقلیت‌های دینی در ایران از امنیت خوبی برخوردارند،  این در حالی است که در اقصی نقاط جهان از جمله در سوریه سر روحانیون و کشیشان ما را می‌برند و کلیساهای ما را منفجر می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان بیان داشت: بسیجیان شهرستان اسلامشهر با برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مسیحی حرکتی بزرگ انجام دادند و مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مخالفان وحدت بین مسلمانان و دیگر ادیان الهی زدند.

وی افزود: افتخار ما این است که بیش از 3 هزار سال است که در ایران زندگی می‌کنیم و در نهایت آرامش و امنیت و در کنار مسلمانان به انجام فرایض دینی خودمان می‌پردازیم .

بت‌کلیا تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که 1400 سال پیش بزرگان ما عهدنامه‌ای را با امام علی (ع) منعقد کردند که همواره مورد احترام مسلمانان بوده و هست.

وی تصریح کرد: متاسفانه مسیحیان در همه جای دنیا مورد آزار و اذیت  حکومت‌ها قرار گرفته و حتی قتل عام شده‌اند اما هیچگاه در ایران چنین اتفاقی نیفتاده و همواره در آرامش و امنیت کامل در کنار مسلمانان زندگی کرده و می‌کنند.

بت‌کلیا با انتقاد از رسانه ملی در انعکاس اخبار مسیحیان گفت: باید رسانه ملی اتفاق‌های مهم و تاثیرگذار بر وحدت بیشتر بین ادیان الهی را بیشتر منعکس کند تا همگان بدانند که مسیحیان و مسلمانان با هم متحد هستند و یک هدف الهی دارند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خانواده‌های شهدای آشوری حاضر در این مراسم تجلیل و قدردانی شد و قبور مطهر شهدا در آرامگاه مسیحیان آشوری توسط بسیجیان و دیگر حاضرین غبارروبی، عطرافشانی و گلباران گردید.

انتهای پیام /2302/ت40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول