اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سیدالشهدای اسلامشهر خبر داد

برگزاری 200 عنوان برنامه ویژه هفته بسیج در اسلامشهر/تجمع پنج هزار نفری بسیجیان در اسلامشهر

فرمانده سپاه سیدالشهدای اسلامشهر گفت: بیش از 200 عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان اسلامشهر اجرا می‌شود.

برگزاری 200 عنوان برنامه ویژه هفته بسیج در اسلامشهر/تجمع پنج هزار نفری بسیجیان در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، رضا لعلی عصر امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج، بالغ بر 200 عنوان برنامه در سطح پایگاه‌ها و رده‌های مختلف بسیج در شهرستان اسلامشهر برگزار می‌شود.

لعلی افزود: هفته بسیج فرصتی است تا عملکرد و اثرگذاری فعالیت‌های بسیج در عرصه‌های مختلف در سطح جامعه به منظور آشنایی اقشار مختلف مردم، معرفی و در معرض نمایش عموم افراد جامعه قرار گیرد.

وی بیان داشت: مهمترین برنامه فعالیت‌های بسیج، آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی بسیجیان و قشرهای مختلف مردمی در زمینه‌های مختلف سیاسی، معنوی، فرهنگی و اجتماعی، نظامی و... است.

فرمانده سپاه ناحیه سیدالشهدای اسلامشهر تأکید کرد: بسیج یک رویکرد حکومتی و دینی است که در صدر اسلام هم وجود داشته و فقط در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام خمینی (ره) به شکل سازمانی و قانونمند تشکیل شد.

لعلی بیان داشت: بسیج یک تفکر، روش زیستن و سبکی برای زندگی کردن است، زندگی مجاهدانه و ایثارگرانه در سایه تفکر و منش بسیجی اتفاق می‌افتد.

این رزمنده و یادگار دوران دفاع مقدس گفت: براساس طرح و رویکرد جدید در تشکیلات سازمانی بسیج، مبنای انجام کارها، فعالیت‌های تربیتی، دینی بوده و بسیج به دنبال تشکیل یک نیروی چند ده میلیونی به جای ارتش بیست میلیونی است.

وی با تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج گفت: امسال قریب به 200 عنوان برنامه جمع‌بندی و برنامه‌ریزی شده که در سطح پایگاه‌ها و رده‌های مختلف بسیج و برخی از برنامه‌ها به صورت متمرکز ناحیه‌ای و شهرستانی اجرا می‌شوند.

لعلی افزود: رژه مکانیزه و خودرویی گردان‌های امام علی(ع) و امام حسین(ع)، سخنرانی فرماندهان بسیج و تجمع حلقه‌های صالحین در محل مصلاهای نماز جمعه شهرستان، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گرانقدر شهرستان توسط بسیجیان با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم از جمله این برنامه‌ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای ارامنه و مسیحی در  محل آرامستان ارامنه در شهرستان اسلامشهر، افتتاح طرح‌های عمرانی و جهادی، برگزاری شامگاه‌های بسیج با حضور رده‌های مختلف بسیجیان و مسئولان شهرستان نیز در این هفته انجام خواهد شد.

*تجمع پنج هزار نفری بسیجیان اسلامشهری

لعلی افزود: از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج، تجمع عظیم  5 هزار نفری بسیجیان با حضور گردان‌های امام علی(ع)، امام حسین (ع)، الزهرا (س) کوثر و حلقه‌های صالحین در روز 5 آذر و همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان بسیج است.

وی بیان داشت: براساس ساختار سازمانی جدید بسیج، همه پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌توانند مهدهای قرآنی بسیج در جهت ترویج فرهنگ بسیج با سبک و سیاق آموزه‌های قرآنی و دینی تأسیس و راه‌اندازی کنند، که در هفته بسیج امسال چند مهد قرآنی بسیج با استفاده از پتانسیل‌های بسیج افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزش بهداشت، شب شعر و خاطره، جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی، یادواره شهدای بسیجی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و عملکرد در سطح پایگاه‌ها و مساجد، از جمله دیگر برنامه‌های هفته بسیج در اسلامشهر است.

لعلی خاطرنشان کرد: در دومین روز از هفته بسیج بیش از 400 نفر از دانش‌آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه در قالب کاروان راهیان نور از طریق ناوگان ریلی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول