اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد

اختصاص 17 میلیارد تومان برای ساخت کتابخانه‌های عمومی مازندران

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مازندران از اختصاص 17 میلیارد تومان برای ساخت کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

اختصاص 17 میلیارد تومان برای ساخت کتابخانه‌های عمومی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان گلوگاه، محمد‌اسماعیل امامزاده امشب در چهاردهمین جلسه هیئت‌مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز مازندران که به میزبانی گلوگاه برگزار شد به بیان وضعیت کتابخانه‌های مازندران و شرقی‌ترین شهرستان استان پرداخت.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 101 باب کتابخانه عمومی (35 باب روستایی، و بقیه شهری) با یک ‌میلیون و 400 هزار جلد کتاب و 104 هزار عضو فعال در مازندران داریم.

این مسئول با بیان‌ اینکه هیچ کتابخانه استیجاری در مازندران نداریم، از در دست احداث بودن 46 کتابخانه عمومی در فضایی به وسعت 30 هزار متر مربع خبر داد و افزود: تاکنون 2 میلیارد تومان برای ساخت این واحدها هزینه شده و برای اتمام، نیاز به 12 میلیارد تومان دیگر دارد.

مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران در ادامه سخنان خود گریزی به وضعیت کتابخانه‌های گلوگاه زد و ادامه داد: شهرستان گلوگاه با رتبه 15، پایین‌ترین سرانه مطالعه در استان را دارد و به‌لحاظ منابع کتابخانه‌ای هم در انتهای جدول است.

وی همچنین بر تأسیس کتابخانه عمومی در مرکز شهر گلوگاه که دسترسی به آن برای عموم آسان باشد، تأکید کرد و متذکر شد: تأمین زمین به عهده مسئولان شهرستان و تأمین هزینه‌های آن با نهاد کتابخانه‌ها و انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان مازندران است.

امامزاده در بخش دیگری از سخنان خود از تأسیس فیزیکی انجمن خیران کتابخانه‌ساز در 22 شهرستان فعال استان خبر داد و تصریح کرد: دو سال است که از تاسیس این انجمن‌ها در استان و شهرستان‌ها می‌گذرد و با همکاری مسئولان شهرستانی و استانی، آینده خوبی خواهد داشت.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 480 میلیون تومان از سوی این انجمن به ساخت کتابخانه اختصاص داده شد.

مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران در پایان از راه‌اندازی یک‌هزار ایستگاه کتابخوانی تا پایان سال‌جاری در استان خبر داد و یادآور شد: تا امروز 17 ایستگاه در استان مازندران افتتاح شده است.

انتهای پیام/86001/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول