اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خوزستان خواستار شد

لزوم احداث یک کتابخانه تخصصی در مرکز هر شهرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر لزوم احداث یک کتابخانه تخصصی در مرکز هر شهرستان خبر داد.

لزوم احداث یک کتابخانه تخصصی در مرکز هر شهرستان

حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز به مناسبت هفته کتاب اظهار کرد: آن چیزی که اسلام و قرآن را در مقابل هجمه‌های جهانی که علیه اسلام و تشیع صورت می‌گیرد، حفظ کرده و امروز دست نخورده در اختیار جامعه کنونی قرار گرفته، نقش و وجود عنصر مقدسی به نام کتاب است.

وی با بیان اینکه اسلامی که امروز در اختیار ما قرار گرفته حاصل تلاش مؤلفان، علما و مورخان بزرگ اسلام و علمای صاحب ادب، قلم و نوشتار در صدر اسلام بوده، خاطرنشان کرد: اسلام مخدوشی که امروز در اختیار وهابیون، سلفیون و تکفیری‌ها است هیچ محتوایی جز نام اسلام ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با تأکید بر اینکه امروز باید کتاب‌هایی را نوشت و معارفی را انتقال داد و مبانی اعتقادی را تبیین کرد که با شرایط فعلی جوانان محیط دانشگاه و آموزش و پرورش و سطح جامعه مطابقت داشته باشد، عنوان کرد: در شرایط کنونی رسالت مؤلفان ما به مراتب حساس‌تر از گذشته است و مسئولان عمرانی ما برای توسعه این امر خطیر نقشی کمتر از مؤلفان نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه مدیریت‌های شهری باید یکی از ضروریات هر شهر و منطقه را برای رشد و ارتقای فرهنگی، امر کتاب و کتابخوانی بدانند، افزود: ما این توقع را داریم که فرمانداران، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا برای ساخت کتابخانه و مراکز فرهنگی اهتمام ورزیده و حساسیت بیشتری به خرج دهند، چرا که امروز نیاز جامعه ما همین است. 

سپهر با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون 30 باب کتابخانه جدید به مجموع کتابخانه‌های خوزستان اضافه شده و دو باب کتابخانه در گتوند و نیز کتابخانه‌هایی در دیگر شهرها در دست احداث قرار دارد، یادآور شد: خوزستان یک استان دانشگاهی است و نیاز است در مرکز هر شهرستان یک کتابخانه‌های تخصصی احداث شود.

انتهای پیام/72001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول