اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در بناب اعلام کرد

پیشرفت 68 درصدی اجرای طرح آبرسانی از زرینه‌رود به دشت بناب

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح آبرسانی از محل زرینه‌رود به دشت بناب هم‌اکنون 68 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به طول 7 کیلومتر اجرا شده است.

پیشرفت 68 درصدی اجرای طرح آبرسانی از زرینه‌رود به دشت بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، ارسلان هاشمی صبح امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به بخش آب شهرستان بناب که با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولین برگزار شد، گفت: تاکنون برای اجرای طرح آبرسانی به دشت بناب از محل زرینه‌رود، 134 میلیارد ریال برای تکمیل ایستگاه پمپاژ و لوله‌گذاری هزینه شده است.

وی افزود: امسال نیز برای تکمیل این پروژه 88 میلیارد ریال اختصاص یافته که تاکنون 30 درصد از این اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، پروژه آبرسانی به دشت بناب جزو هفت شبکه فعال است که اعتبارات آن از محل فاینانس تامین می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی یادآور شد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح 340 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تخصیص به موقع اعتبار ظرف 1,5 سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در صورت ادامه همین روند برای تخصیص اعتبارات باید 10 سال دیگر برای بهره‌برداری از این طرح منتظر بمانیم.

کیفیت پایین و نامناسب آب در بناب

فرماندار بناب نیز در این نشست با اشاره به کیفیت پایین و نامناسب آب در بناب گفت: مسئولان باید تدریجاً با اختصاص اعتبار مورد نیاز نسبت به تامین آب مورد نیاز روستایی این شهرستان از محل زرینه‌رود اقدام کنند.

سعید برقی افزود: چاهی که با 34 لیتر آب در ثانیه آب آشامیدنی مورد نیاز اهالی روستاهای روشت بزرگ، زاوشت، آلقو و دوش را تامین می‌کرد در عرض 2 سال آب آن به چهار لیتر در ثانیه کاهش یافته و اهالی این روستاها شدیداً با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

وی خواستار تامین آب مورد نیاز اهالی این روستاها از محل سد علویان شد.

آب یکی از مشکلات اصلی کشور محسوب می‌شود

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی همچنین در این نشست یکی از مشکلات آینده کشور به خصوص منطقه را مشکل آب برشمرد و بر بهره‌برداری و استفاده صحیح از آب تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی با بیان مشکلات آب اهالی روستاهای شهرستان بناب بر لزوم همکاری و تامین آب مورد نیاز اهالی تاکید کرد.

انتهای پیام/60004/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول