اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

تحولات کشور نیازمند تفکر بسیجی و جهادی است

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تحولات کشور نیازمند تفکر بسیجی و جهادی است، گفت: نقش بسیج پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها بر همگان روشن است.

تحولات کشور نیازمند تفکر بسیجی و جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی شامگاه یکشنبه در نشست اداری استان مرکزی با بیان اینکه پس از فرمان امام خمینی بر تشکیل بسیج در سال 58 حضور مردم را در پایگاه‌ها شاهد بودیم، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس نیز مردم ایران با حضور خود در صحنه‌های دفاع مقدس کمک شایانی به نیروهای مسلح کردند و توانستند در یک اقدام نادر دشمن متجاوز را به پشت مرزها عقب برانند.

وی عزت و افتخار امروز ملت ایران و ایستادگی و دفاع از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی و ارزش‌های انقلاب اسلامی را نتیجه رشادت‌های رزمندگان و دفاع و مقاومت بسیجیان عنوان کرد.

استاندار مرکزی افزود: امروز که دشمنان ایران انواع تهدیدهای نظامی، اقتصادی، سیاسی و... را بر کشور ایران اعمال کرده‌اند نیز شاهد حضور بسیج در همه ارکان و بخش‌های کشور هستیم و بسیج مردمی با حضور خود در انتخابات، 22 بهمن و صحنه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی دشمن را به شگفت واداشته است.

مقیمی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی و تحقق حماسه سیاسی نیز بسیج نقش مهمی را دارد و بسیج نیروها می‌تواند حماسه اقتصادی را شکل دهد.

این مسئول ادامه داد: استفاده از همه نیروهای کارآمد و با تجربه و بسیج آنها در فعالیت‌های اقتصادی شرایط را برای ایجاد ارزش افزوده و تحقق حماسه اقتصادی فراهم می‌کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: هیئت مذاکره‌کننده ایران با پشتوانه ملت، مردم و دولت جمهوری اسلامی و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری توانستند در چند دور مذاکره وقت‌گیر با اقتدار از کیان جمهوری اسلامی، منافع ملی و حقوق حقه مردم ایران دفاع کنند.

وی موفقیت‌های حاصل در مذاکرات ژنو را نتیجه همبستگی و یکپارچگی ملت در حمایت از هیئت مذاکره‌کننده عنوان کرد و گفت: دفاع از حقوق حقه مردم در مذاکرات به گونه‌ای صورت گرفته که کسانی که تا دیروز مسائل هسته‌ای ایران را نفی می‌کردند امروز حق طبیعی ایران را به رسمیت می‌شناسند.

مقیمی بیان داشت: امروز دولت با پشتوانه ملت و مردم به دنبال حل مشکلات اقتصادی است و خوشبختانه در کنترل تورم موفق بوده و تورم نقطه به نقطه 41 درصد را به 35 درصد تقلیل داده است.

استاندار مرکزی افزود: در ارتباط با راه اندازی صنایع و فعالیت‌های اقتصادی،  توجه به بخش تولید و محصولات کشاورزی و انجام اقدامات به موقع برای کشاورزان نیز توسط دولت تدبیر و امید اقدامات گسترده‌ای در سطح کشور از جمله استان صورت گرفته است.

* ظرف 10 روز آینده باید وضعیت زمین کتابخانه استان مشخص شود

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تبیین ارزش فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه ادامه داد: باید در جهت نهادینه کردن عادت به مطالعه افراد در منازل و ادارات تلاش کرد تا همگانی شدن شور و شوق برای مطالعه را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در اکثر استان‌های کشور کتابخانه مرکزی احداث شده، گفت: متاسفانه در استان مرکزی با توجه به سابقه فرهنگی و علمی باید این اقدام سریع‌تر صورت گیرد، اما به دلیل اختلاف نظرها برای اختصاص زمین کتابخانه این مهم هنوز محقق نشده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: معاون عمرانی استانداری ظرف 10 روز آینده زمین مورد نیاز کتابخانه را مشخص کند تا اعتباراتی که برای احداث کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شده در اختیار مجموعه قرار گیرد.

مقیمی بر همکاری شورای اسلامی شهر اراک، شهرداری و اداره راه و شهرسازی برای سرعت بخشیدن بیشتر به فرآیند احداث کتابخانه تاکید کرد.

در این نشست احکام محسن امیدی رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استانداری، محمد شیخی رئیس مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان و زهرا فرجی سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ابلاغ شد و آقایان جعفر صفری، حجت‌الاسلام ابراهیم ابراهیمی، حجت‌الاسلام حجت‌الله هاشمی و علی یوسفی به ترتیب به عنوان مشاوران استاندار مرکزی در حوزه صنعت، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی معرفی شدند.

انتهای پیام/87002/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول