اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کارگروه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

5000 تومان سرانه ترویجی هر کشاورز برای آموزش

مدیر ترویج جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر نقش آموزش برای ترویج زراعت‌هایی چون کشت زعفران گفت: سرانه هر کشاورز و بهره‌بردار کهگیلویه و بویراحمدی پنج هزار تومان است که با این پول هیچ کار خاصی نمی‌توان انجام داد.

5000 تومان سرانه ترویجی هر کشاورز برای آموزش

محمد امیری در حاشیه نشست شورای هماهنگی کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: سرانه هر بهره‌بردار کشاورز در این استان پنج هزار تومان است که باید همه اقدامات ترویجی و آموزشی را با این پول ناچیز مدیریت کنیم.

رئیس اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این استان 54 هزار بهره‌بردار وجود دارد که با سر جمع اعتباراتی که به بخش ترویج و آموزش اختصاص داده می‌شود، ناچاریم ترویج کشاورزی را با این بی‌پولی‌ها مدیریت کنیم.

* ضرورت احیای طرح سربازان سازندگی/تفکر مدیران نباید سخت‌افزاری باشد

وی با بیان اینکه بزرگان علم مدیریت می‌گویند که باید مزرعه را عوض کنیم نه زارع را، تصریح کرد: لازم است آن بخش از بدنه نیروی انسانی که به طور مستقیم با کشاورز ارتباط دارد را تقویت کنیم تا شاهد شکوفایی کشاورزی از خانه‌های مردم باشیم.

امیری، احیای طرح سربازان سازندگی را اقدامی مؤثر برای رونق کشاورزی و انجام اقدامات حوزه ترویج و آموزش دانست و گفت: باید تفکر مدیریتی در جهاد کشاورزی از حالت فعلی سخت‌افزاری تغییر کند و به نیروی انسانی کاربلد و کارشناس بها داده شود.

وی که چنین صحبت‌هایی را در شورای هماهنگی کشاورزی و در حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرد، ادامه داد: باید کارها و پروژه‌های پراکنده و متعدد این سازمان در حوزه‌های مختلف جمع شود و همه توان و انرژی این سازمان روی چند کار اساسی و تأثیرگذار متمرکز شود.

* کشت زعفران می‌تواند اقتصاد خانوارهای روستایی را متحول کند/بدون پول کاری نمی‌شود کرد

رئیس اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ضرورت حذف پروژه‌های غیر ضروری حرف زد و اضافه کرد:‌ اگر مردم خروجی چند کار بزرگ و سیاست کلان را لمس کنند بسیار بهتر از تعدد پروژه‌های نیمه‌تمام خواهد بود.

امیری در بخش دیگری از صحبت‌هایش ابراز داشت:‌ اگر همه اعتبارات بخش ترویج به صورت 100 درصدی تخصیص یابد حتی قادر به پرداخت نصف عوارض شهرداری و بدهی‌های این حوزه نیستیم.

وی با تأکید بر نقش پول در انجام اقدامات ترویجی کشاورزی در روستاها، اظهار کرد: شروع کشت زعفران در این استان تجربه موفقی بود که بدون پول و اعتبار ادامه این اقدامات میسر نیست؛ کشت زعفران می‌تواند اقتصاد خانواده‌های روستایی را متحول کند.

این مسئول در حوزه کشاورزی یادآور شد: فرصت‌های زیادی را می‌توان در حوزه ترویج در دل روستاها ایجاد کرد که کشت زعفران، مرغ بومی و سبزی‌کاری ساده‌ترین کارهایی است که از عهده هر کشاورز روستایی بر می‌آید.

*سازهای ناموزون ادارات در اشتغال/ لزوم پخش رایگان برنامه‌های ترویجی از شبکه دنا

امیری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موازی‌کاری‌های حوزه اشتغال و کشاورزی اشاره کرد و گفت: در کهگیلویه و بویراحمد شاهد هستیم که ادارات کار، کمیته امداد، جهاد کشاورزی و چند اداره دیگر هر کدام ساز خود را می‌زند که بدون شک خروجی این سازها یک ترکیب ناموزون خواهد بود.

رئیس اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر نقش رسانه‌ها در آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: لازم است بر اساس تفاهمات صورت گرفته پخش برنامه‌های ترویجی از شبکه استانی دنا به صورت رایگان صورت گیرد.

وی در همین خصوص عنوان کرد: بدون همکاری صدا و سیما نمی‌توان کشاورزی را به دل روستاهای مستعد این استان برد.

انتهای پیام/82005/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول