اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعلام محدودیت‌های ترافیکی روزهای پایانی هفته

رئیس پلیس راه استان البرز: رانندگان حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند

رئیس پلیس راه استان البرز ضمن اعلام محدودیت‌های ترافیکی روزهای پایانی هفته در محورهای برون شهری این استان، از رانندگان خواست در زمان مسافرت‌های بین شهری حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان البرز: رانندگان حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند

رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با گذشت نیمه اول فصل پاییز رفته رفته به روزهای سرد و برفی نزدیک می‌شویم و طی هفته‌های گذشته چندین بار در ارتفاعات استان البرز و محورهای برون‌شهری به ویژه جاده چالوس شاهد بارش باران و برف بودیم.

وی تصریح کرد: این شرایط جوی منجر به لغزنده شدن جاده‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی مانند جاده چالوس شده و از این پس رانندگان برای عبور از این محورها باید به تجهیزات ایمنی و وسائل مورد نیاز مجهز باشند.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: بر اساس قانون در فصل زمستان به همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودروهایی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و جاده‌های برون‌شهری را دارند الزامی است.

اکبری گفت: با توجه به اینکه بخش‌های مهمی از جاده چالوس و محورهای کوهستانی استان برف‌گیر هستند، توصیه پلیس این است که خودروها به تجهیزات گرمایشی و همچنین زنجیرچرخ مجهز باشند.

وی افزود: همچنین در این فصل از سال تاکید داریم که مردم از تردد با خودروهایی که دارای نقص فنی هستند در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند.

* اعلام محدودیت‌های ترافیکی روزهای پایانی هفته

رئیس پلیس راه استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که آیا این هفته نیز محدودیت‌های ترافیکی برای عبور و مرور خودروها در جاده‌های استان اعمال می‌شود؟ گفت: این محدودیت‌ها به صورت مقطعی و برای زمان‌هایی است که بار ترافیکی زیادی مانند روزهای پایانی هفته و تعطیلات بین سالی به جاده‌ها تحمیل می‌شود.

اکبری گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از شهروندان استان‌های تهران و البرز روزهای پایانی را در استان‌های شمالی و شمال غربی سپری می‌کنند، انتظار داریم که از ظهر روز جمعه بار ترافیکی در محورهای برون‌شهری استان افزایش یابد که برای این منظور تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده،‌ تردد هر گونه وسیله نقلیه سنگین اعم از کامیون و تریلر در محور کرج – چالوس ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان البرز ادامه داد: همچنین ماموران پلیس برای کنترل ترافیک از ساعت 14 و 30 دقیقه روز جمعه این هفته تا ساعت 1 بامداد روز شنبه دوم آذر ماه از تردد خودروها از کرج به سمت مرزن‌آباد جلوگیری می‌کنند.

* مردم پیش از سفر از وضعیت آب و هوای جاده‌ها مطلع شوند

اکبری گفت: همچنین در این مدت و از ساعت 17 و 30 دقیقه تردد از محدوده دزدبن واقع در 15 کیلومتری مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع بوده و جاده چالوس در این حد فاصل به سمت کرج یک طرفه خواهد بود که این محدودیت برای تخلیه بار ترافیکی انجام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه در فصل سرما به سر می‌بریم، توصیه پلیس به مردم این است که پیش از سفر ضمن اطمینان از وضعیت خودروی خود، از شرایط جوی و آب و هوایی جاده‌ها و مقصد خود مطلع شوند.

انتهای پیام/2302/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول