اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابعاد جدید اقدام شهرداری گرگان در خصوص قرارداد بهشت هیرکان؛

کلاتی: حرکت شهرداری اخلاقی نیست

عضو شورای اسلامی شهر گرگان در انتقاد از عملکرد شورا در تصمیم‎گیری موضوع مجموعه بهشت هیرکان گرگان با تاکید بر اینکه انجام مزایده قبل از ارسال لایحه ترک تشریفات توهین به شوراست گفت: حرکت شهرداری اخلاقی نیست.

کلاتی: حرکت شهرداری اخلاقی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی کلاتی صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران در خصوص مجموعه تفریحی بهشت هیرکان و موضوع واگذاری این مجموعه استان اظهار داشت: شهرداری در رابطه با بهشت هیرکان یک نامه‎ای فرستاد که ما می‎خواهیم این را به مزایده بگذاریم و مصوبه آگهی مزایده را از شورا گرفت.

وی ادامه داد: زمانی که مصوبه گرفته شد، به دلیل اینکه زمانی هم تا پایان قرارداد باقی مانده بود، مدیر بهشت هیرکان رایزنی را با اعضای شورا انجام داد که خواسته مدیر آن مجموعه این بود که چون 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بیش از تعهد را هزینه کرده و شهرداری از عملکرد من راضی است که این قرارداد به مدت سه سال تمدید شود.

کلاتی بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر گرگان (پایین‎محلی، چراغعلی، کبیر، قدس‎مفیدی، سبطی، ربیعی، نورا، گرزین و علی کلاتی) هم این متن را امضا کردند و من نفر آخر بودم که امضا کردم و بیشتر نظر این بود که چون مدتی مجموعه بهشت هیرکان تیم بسکتبال را تحت پوشش دارد، برای هزینه‎ها یک کمکی از این طریق انجام شود که به صورت ترک تشریفات قرارداد تمدید شود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در ادامه ناصر گرزین رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز یک نامه‎ای را برای ابراهیم کردیمی سرپرست شهرداری گرگان نوشت که متن نامه به این شکل بود: به پیوست اصل تقاضای آقای کلانتری که به تائید اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نیز رسیده برای استحضار ارسال می‎گردد. با عنایت به بررسی به‎‎عمل آمده و توضیحات متقاضی، مقتضی است دستور فرمائید به موضوع رسیدگی، همکاری و مساعدت لازم با مشارالیه نسبت به تمدید قرارداد مبذول شود.

وی گفت: این نامه در تاریخ هشتم مهرماه سال جاری به شهرداری رفته است و شهرداری نیز با این متن نامه‎ای را به شورای شهر گرگان فرستاد: به استحضار شورای محترم شهر می‎رساند بر اساس مصوبه شماره 91/62033/3 به تاریخ 23 بهمن ماه سال 1391 که واگذاری بهشت هیرکان با توجه به اتمام قرارداد از طریق آگهی به مدت سه سال تصویب و ابلاغ شده است لکن با عنایت به نامه ارسالی از شورا به تاریخ هشتم آبان ماه سال جاری، موضوع واگذاری ملک فوق به آقای کلانتری به مدت یک سال از طریق ترک تشریفات برابر نظر کارشناس رسمی برای طرح در صحن علنی شورا و تصویب پیشنهاد، اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: اما شهرداری گرگان در اینجا ضمن تقدیم لایحه، همزمان آگهی مزایده را هم چاپ کرده است و هفته گذشته پاکت مزایده هم باز می‎شود و گزارش آن نیز در صحن توسط اعضا اعلام شد.

کلاتی گفت: آقای شهردار شما وقتی لایحه‎ای را می‎فرستید و 9 نفر از اعضا نسبت به موافقت با لایحه نامه‎ای امضا کرده‎اند چرا به مزایده می‎گذارید؟

وی ادامه داد: زمانی که قبل از ارسال لایحه شما آگهی مزایده را به اجرا می‎گذارید این موضوع به ذهن می‎رسد که شما شورا را به مسخره گرفته‎اید و این حرکت اخلاقی نیست.

در تبلیغات اتوبوسرانی تخلف شده است

عضو شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص اعلام مبلغ پیشنهادی نیز انتقاد و تصریح کرد: طرفی که در درون تشکیلات برنده مزایده شده قیمت بسیار بالایی را پیشنهاد کرده است.

کلاتی افزود: مجموعه‎های دیگر با عظمت بیشتر 40 میلیون تومان قیمت زده‎اند اما این مجموعه بیش از 50 میلیون تومان قیمت‎گذاری کرده و این مبلغ بسیار بیشتر از مبلغ کارشناس است.

وی تاکید کرد: این موضوع همانند تبلیغات اتوبوسرانی است که آمدند و در حالی که مبلغ کارشناسی 100 میلیون تومان بود فرد وارد شد و با مبلغ 600 میلیون تومان برنده شد و نتوانست به تعهدات خود عمل کند که تخلفاتی هم در این موضوع انجام شده و حتی پس از وصول نشدن پول‎ها و برگشت خوردن چک‎ها ناگهان گفتند فرد با مبلغ 200 میلیون تومان برنده شده است.

از سرمایه‎گذار بومی و حامی تیم ورزشی حمایت می‎کنم

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ابراز داشت: دیدگاه من این است که ما شعار می‎دهیم از سرمایه‎گذار بومی حمایت کنیم اما انجام نمی‎دهیم و این عمل اعضای شورای شهر حمایت از سرمایه‎گذاری بومی است.

کلاتی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه با توجه به باز شدن پاکت‎های مبالغ پیشنهادی، باز هم ترک تشریفات انجام خواهد شد گفت: این باید به قانون مراجعه شود و با توجه به اینکه شهردار موضوع را ابلاغ نکرده است در اختیارات شهردار است که بتواند ترک تشریفات را اجرا کند.

وی در پایان متذکر شد: هر سرمایه‌گذاری که در گرگان سرمایه‌گذاری کند و به ویژه اگر گرگانی و استانی باشد و از تیم‎های ورزشی هم حمایت کند من از او حمایت خواهم کرد.

انتهای پیام/83004/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول