اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل مطرح کرد

اهدای 2 هزار واحد خون در اردبیل در روزهای تاسوعا و عاشورا

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال 2 هزار واحد خون‌ در کل استان اردبیل توسط مردم خیر اردبیل صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

اهدای 2 هزار واحد خون در اردبیل در روزهای تاسوعا و عاشورا

فرامرز درگاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال نسبت به سال قبل چهار درصد رشد خونگیری را شاهد بودیم که حدود 2 هزار واحد خون در کل استان اردبیل اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این 2 هزار واحد خون به سه محصول پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز تبدیل می‌شوند که در حدود 6 هزار فرآورده خونی از این تعداد واحد خون تولید شده به بیمارستان‌ها و واحدهای درمانی تحویل داده می‌شود.

درگاهی گفت: در این بین شهرستان خلخال با 16 درصد رشد خونگیری نسبت به سال گذشته رشد کم نظیری را به دست آورده است.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل یادآور شد: در این ایام در شهر اردبیل دو پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار خونگیری فعال بودند و در هر یک از شهرستان‌های خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر نیز پایگاه خونگیری فعال بود و به اهداکنندگان خون خدمات ارائه می‌کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: واحدهای درمانی از کمبود پلاکت رنج می‌برند به این دلیل که این فرآورده خونی عمر کمی دارد و البته این امر در کل دنیا دیده می‌شود.

درگاهی افزود: در استان اردبیل نزدیک به 94 درصد از درخواست‌های بیمارستانی برای پلاکت تامین شده است که این رقم در کشور و حتی در جهان بی‌نظیر و کم‌نظیر است و ما این موفقیت را مرهون همشهریان اردبیل هستیم که با اهدای خون خود زندگی دوباره به بیماران می‌بخشند. 

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احسان و نیکوکاری مردم استان در اهدای خون گفت: مردم اردبیل مردمانی بزرگ و غیرتمند هستند که مکتب مقدس شیعه را در سراسر جهان ترویج داده‌اند و با دلسوزی تمام در عرصه‌های مختلف به یاری هموطنان خود می‌شتابند و اهدای خون نیز یکی دیگر از زمینه‌هایی است که مردم اردبیل با ورودی غیرتمندانه و مهربانانه به این حوزه موجبات شادی را برای بیماران فراهم کرده و با آنها ابراز همدردی می‌کنند و نشان می‌دهند که مردم اردبیل همیشه در کارهای خیر پیشقدم هستند که این امر همیشه مورد افتخار بوده و هست.

درگاهی در پایان گفت‌وگوی خود به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: در حالی که در سراسر کشور کمبود خون و فرآورده‌های آن احساس می‌شود ولی در استان اردبیل از این لحاظ هیچ مشکلی وجود ندارد که این امر مرهون همت و غیرت هم استانی‌ها و تلاش روزافزون همکاران در اداره کل انتقال خون اردبیل است.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول