اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون قزوین خبر داد

رشد حدود 19 درصدی اهدای خون قزوین در دهه نخست محرم

مدیرکل انتقال خون قزوین از رشد 18.9 درصدی اهدای خون از سوی مردم استان در دهه نخست ماه محرم خبر داد.

رشد حدود 19 درصدی اهدای خون قزوین در دهه نخست محرم

علی‌اکبر کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: خونگیری از مردم عزادار استان در دهه نخست محرم امسال نسبت به سال گذشته از رشد 18.9 درصدی برخوردار بوده است.

کیانی افزود: سال گذشته یک هزار و 476 نفر از مردم استان در دهه نخست محرم به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند و از این تعداد یک‌هزار و 85 نفر موفق به اهدای خون شدند؛ در حالی که در سال جاری از یک هزار و 687 نفر مراجعه‌کننده، یک هزار و 290 نفر توانستند خون اهدا کنند.

وی ادامه داد: مجموع مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌ انتقال خون تاکستان در دهه نخست محرم سال پیش 205 نفر بود که یک صد و 86 نفر از آنان توانستند خون اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون قزوین تصریح کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه تاکستان در تاسوعای سال گذشته 52 و در عاشورا 60 نفر بود که روز تاسوعا 48 نفر و عاشورا 55 نفر موفق شدند خون خود را به بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی اهدا کنند.

کیانی عنوان کرد: سال جاری این پایگاه از میان 68 مراجعه‌کننده در روز تاسوعا از 58 نفر و از میان 90 مراجعه‌کننده عاشورا از 80 نفر خونگیری کرد.

وی مجموع مراجعه‌کنندگان این پایگاه را در دهه نخست محرم امسال 282 نفر و تعداد اهداکنندگان را 242 نفر اعلام کرد.

این مسئول اذعان کرد: پایگاه قزوین تاسوعای سال گذشته پذیرای 289 نفر و عاشورا میزبان یک صد و 92 نفر بود که 228 نفر از مراجعه‌کنندگان روز تاسوعا و یک صد و 37 نفر از مراجعان روز عاشورا موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون قزوین بیان کرد: در تاسوعای سال جاری 385 نفر به پایگاه قزوین مراجعه و 292 نفر از آنان  خون اهدا کردند.

کیانی تصریح کرد: عاشورای امسال نیز از 297 مراجعه‌کننده به پایگاه قزوین 234 نفر موفق به اهدای خون شدند و در مجموع پایگاه قزوین در دهه نخست محرم امسال توانست از میان یک هزار و 405 مراجعه‌کننده، از یک هزار و 48 نفر آنان خون بگیرد.

وی یادآور شد: در مجموع در دهه نخست محرم پایگاه انتقال خون قزوین از میان یک هزار و 271 مراجعه‌کننده، از 899 نفر خونگیری کرد.

انتهای پیام/77011/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول