اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل عنوان کرد

افزایش 20 درصدی اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: با توجه به استقبال مردم از اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا ظرفیت خونگیری در این ایام تا 20 درصد افزایش می‌یابد.

افزایش 20 درصدی اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا

فرامرز درگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما انتظار داریم مردم اهدای خون را تنها محدود به روزهای تاسوعا و عاشورا نکنند و در اهدای خون به صورت مستمر برنامه‌ریزی کرده و در ایام محرم و صفر اقدام به این کار خداپسندانه کنند.

وی به حجم انبوهی خونگیری در ایام تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و افزود: برای بهره‌برداری درست از منابع خونی اهدا شده ضرورت دارد به تدریج اهدای خون دراین دو ماه صورت گیرد تا با رویکرد مناسبی در تامین خون مورد نیاز بیماران روبرو شویم.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل ظرفیت خونگیری در استان اردبیل را 100 درصد اعلام کرد و گفت: اتوبوس‌های سیار خونگیری در این ایام با عزیمت به نقاط مختلف به ویژه مرکز استان سعی دارند تا به درخواست هموطنان پاسخی مثبت دهند.

درگاهی تصریح کرد: ما از طریق رسانه‌ها و مطبوعات برای آگاه‌سازی مردم در خصوص اهمیت و ضرورت اهدای خون اطلاع‌رسانی کرده و تلاش می‌کنیم برخی ضعف‌های این حوزه را با آگاه‌سازی برطرف کنیم.

این مسئول بیان داشت: پنج پایگاه خونگیری ثابت ما شامل دو پایگاه در اردبیل و سه پایگاه دیگر در خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این ایام به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند و در کنار تیم‌های سیار نیز در سایر مناطق استان به این کار همت می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به اهدای خون توسط اهدا‌کنندگان مستمر اشاره کرد و یادآور شد: 50 درصد اهدا‌کنندگان ما به صورت مستمر و مداوم به این کار خداپسندانه دست می‌زنند که در تلاش هستیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

درگاهی در پایان سخنان خود ابراز داشت: اهدای خون مستمر از ابتدای امسال در استان اردبیل از مرز 6 هزار واحد گذشته است که انتظار می‌رود با توجه به اهدای خون در روزهای آینده این وضعیت ارتقا یابد.

انتهای پیام/62001/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول