اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون قزوین خبر داد

اهدای خون 664 قزوینی در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل انتقال خون قزوین از اهدای خون 664 نفر از مردم استان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

اهدای خون 664 قزوینی در تاسوعا و عاشورای حسینی

علی‌اکبر کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با مراجعه 840 نفر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به پایگاه‌های انتقال خون قزوین و تاکستان تعداد 664 نفر موفق به اهدای خون شدند که رشد 41.9 درصدی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد.

کیانی افزود: از این تعداد 350 نفر در روز تاسوعا و 314 نفر نیز روز عاشورا خون اهدا کردند که نسبت به عاشورای سال گذشته از رشد 63.5 درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: با استقبال قابل توجه عزاداران حسینی و به دلیل پر شدن ظرفیت انتقال خون استان تعداد 150 نفر نیز برای روزهای آینده ثبت‌نام و نوبت‌دهی شدند که با ساماندهی خون‌های گرفته شده، به نوبت از این افراد برای اهدای خون دعوت به عمل می‌آید.

مدیرکل انتقال خون قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه پلاکت یکی از فرآورده‌های خونی با عمر کمتر سه تا پنج روز است، بیماران بستری در مراکز درمانی نیاز مستمر به این فرآورده خونی دارند.

کیانی خاطرنشان کرد: انتقال خون استان همچون گذشته از مردم استان تقاضا دارد تا با مراجعه به پایگاه‌های قزوین و تاکستان، به رفع مشکلات بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن کمک کنند.

وی با تأکید بر نقش اساسی انتقال خون در سلامت جامعه، عنوان کرد: از آنجا که این نهاد یکی از ارکان اساسی و پشتیبان مراکز درمانی به شمار می‌رود و مراجعه‌کنندگان آن، اهداکنندگان خون هستند که بدون هیچ گونه چشم‌داشتی خون خود را هدیه می‌کنند، تکریم آنان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل انتقال خون قزوین ضمن درخواست از مسئولان استان برای حمایت و پشتیبانی اداره کل انتقال خون قزوین برای انجام رسالت‌های آن، یادآور شد: خیران نیز می‌توانند به دلیل عام‌المنفعه بودن انتقال خون، در راستای ارتقای جایگاه آن گام‌های شایسته‌ای بردارند تا این مجموعه مردم‌نهاد بیش از پیش در استان به بالندگی برسد.

انتهای پیام/77011/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول