اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دیواندره:

راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در جلب توجه عموم به کتاب مؤثر است

امام جمعه دیواندره با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در این شهر آن را حرکتی اساسی در راستای جلب توجه عمومی به کتاب عنوان کرد.

راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در جلب توجه عموم به کتاب مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیواندره ماموستا حسنی پیش از ظهر امروز در دیدار کتابداران کتابخانه‌های عمومی این شهر اظهار کرد: متولیان این حوزه زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند و فعالیت‌های آنها در راه توسعه کشور قابل تقدیر است.

وی با ابراز تأسف از اینکه محتوای برخی کتاب‌ها غیرمفید است گفت: این کتاب‌ها جامعه را از آگاهی و بصیرت دور نگه می‌دارد که این مسئله خود آسیب‌ها و تبعات بدی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه دیواندره با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در این شهر آن را حرکتی اساسی در راستای جلب توجه عمومی به کتاب عنوان و ابراز امیدواری کرد روند راه‌اندازی این ایستگاه‌ها همچنان در سطح شهرستان ادامه داشته باشد.

حسنی افزود: فعالیت ایستگاه‌های مطالعه علاوه بر ارتقای شاخص سرانه مطالعه در ساماندهی اوقات فراغت مردم در مکان‌هایی که وقت افراد بیهوده تلف می‌شود، موثر است.

وی نقش کتابداران را در ارتقای فرهنگ و سعادتمندی جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: کتابداران به عنوان مشاوران مردم در کتابخانه‌های عمومی می‌توانند جامعه را به سمت و سوی مطالعه کتاب‌های مفید و ارزشی سوق دهند.

امام جمعه دیواندره با اشاره به آیات و احادیث در خصوص اهمیت مطالعه و علم‌آموزی در دین مبین اسلام اظهار کرد: کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگی، نقش مهمی بر عهده دارند.

ماموستا حسنی اقدامات انجام شده توسط اداره کتابخانه‌های عمومی دیواندره در زمینه افتتاح سازه ایستگاه مطالعه در بانک ملی مرکزی شهر را ستودنی دانست و افزود: باید در آینده مکان‌های دیگری به این مجموعه افزوده شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه رشد و بالندگی فرهنگی در جامعه فراهم شود و روزی برسد که تمام شهروندان دیواندره‌ای روزانه ساعاتی را به مطالعه کتاب‌های مفید و سودمند اختصاص دهند.

گفتنی است در حال حاضر دیواندره دارای یک کتابخانه عمومی نهادی و دو کتابخانه عمومی مشارکتی است.

انتهای پیام/79012/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول