اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش بافق:

بیش از 60 درصد دانش‌آموزان بافقی در کتابخانه‌ها عضو هستند

مدیر آموزش و پرورش بافق بر ضرورت ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه کتاب تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون بالغ بر 60 درصد از دانش‌آموزان بافقی، عضو فعال کتابخانه‌های مدارس و عمومی شهرستان هستند.

بیش از 60 درصد دانش‌آموزان بافقی در کتابخانه‌ها عضو هستند

محمود خواجه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: از مجموع هشت هزار نفر دانش‌آموز شهرستان بافق، پنج هزار نفر عضو کتابخانه‌های مدارس و عمومی هستند.

وی با بیان اینکه باید انگیزه لازم برای مطالعه کتاب‌های غیردرسی و مفید در افراد ایجاد شود، عنوان کرد: همکاران ما در این اداره می‌کوشند تا توسعه مطالعه مفید با همکاری اولیا و مربیان در دانش‌آموزان نهادینه شود.

مدیر آموزش و پرورش بافق بر ضرورت به روز شدن کتابخانه‌های مدارس این شهرستان تاکید کرد و افزود: تجهیز کتابخانه آموزشگاه‌ها به ابزار مدرن و تامین کتاب‌های جدید و سودمند از نیازهای جدی کتابخانه‌های مدارس است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در آموزشگاه‌ها برای گسترش کتابخانه‌های مدارس اظهار داشت: ترغیب دانش‌آموزان برای استفاده از کتابخانه‌های مدارس و عمومی در سطح شهر از کارهای ماندگاری است که می‌تواند نتایج ارزشمندی به همراه داشته باشد.

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: با داشتن کتابخانه‌های مجهز و مدرن، مدیران مدارس و مربیان آموزشی با برنامه‌ریزی‌های مناسب می‌توانند زمینه آشنایی دانش‌آموزان را با کتاب‌های پر بار و ارزشمند فراهم کنند تا عادت به مطالعه از سنین پایه در افراد نهادینه شود.

این مسئول، ایجاد فضاهای مناسب در کتابخانه‌ها با داشتن کتاب‌های مفید و نشاط آور را برای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به مطالعه کتاب‌های درسی و غیردرسی ضروری دانست.

مدیر آموزش و پرورش بافق همچنین با اشاره به افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و تاثیر آن در جامعه اظهار داشت: اگر جوانان و نوجوانان به کتابخوانی علاقه‌مند شوند، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در همه سطوح اجتماعی بوده و قادر خواهیم بود در برابر تهاجم فرهنگی غرب و دسیسه‌های دشمنان داخلی و خارجی مقاومت کنیم.

وی، مطالعه مفید را علاوه بر افزایش سطح آگاهی، آشنایی و الهام‌پذیری از زندگانی انسان‌های موفق در طول تاریخ تمدن بشر دانست و تصریح کرد: مطالعه کتاب و تحقیق و پژوهش، افق تازه‌ای را به روی انسان می‌گشاید.

خواجه‌ای یادآور شد: تفکر درباره بزرگان هنر، اندیشه، فلسفه و آشنایی با فرهنگ و تمدن تمامی جهان تنها از راه مطالعه دقیق و علاقه‌مندی به تحقیق امکان‌پذیر است.

رئیس آموزش و پرورش بافق همچنین با اشاره به سرانه مطالعه عنوان کرد: اینکه سرانه کتابخوانی را کم اعلام می‌کنند به خاطر این است که مطالعه در کتابخانه‌های مدارس و تحقیق و پژوهش رایانه‌ای را به حساب نمی‌آورند.

این مسئول ادامه داد: خرید کتاب از سوی مردم، مطالعه روزنامه‌ها، مراجعه به سایت‌های خبری و آگاهی از اخبار منتشر شده، زوایای پنهانی است که در ارائه آمار سرانه مطالعه دیده نمی‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بافق با بیان اینکه باید با ابزار سنجش مناسب‌تر، میزان سرانه مطالعه را مشخص کنند، عنوان کرد: اگر جمع مطالعات فوق را به سرانه کتابخانه‌های عمومی اضافه کنیم، سرانه مطالعه چند برابر آمار فعلی خواهد بود.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول