اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی:

کاشمر در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخانه‌سازی پیشرو است

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: کاشمر از شهرستان‌های پیشرو در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخانه‌سازی و کتابخوانی در استان است.

کاشمر در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخانه‌سازی پیشرو است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، امیرالله شمقدری صبح امروز در همایش تقدیر از کتابداران و خادمان کتاب کاشمر اظهار کرد: کاشمر در یکسال اخیر گام‌های بلندی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و نیز موضوع کتابخانه‌سازی برداشته؛ به طوری که فاصله زیادی با سایر شهرستان‌های استان دارد.

وی با اشاره به اینکه کاشمر در بین شهرستان‌های استان از جاذبه و ظرفیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در مدت 11 ماه قبول مسئولیتم برای پنجمین بار است که به این شهرستان سفر می‌کنم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با بیان اینکه درس نخواندن و آسیب‌های اجتماعی به یک نگرانی برای خانواده‌ها تبدیل شده است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم ناگزیریم به مسئله کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشیم و برای افزایش این فرهنگ در بین اقشار مختلف مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به کسب عنوان برتر کتابخانه مشارکتی کشور توسط کتابخانه شهید مدرس کاشمر تصریح کرد: کتابخانه مشارکتی شهید مدرس کاشمر با کسب این عنوان در بین شهرستان‌های کشور، علاوه بر ارتقای شاخص، افتخار بزرگی در سطح ملی نیز به خود اختصاص داده و این مهم سند هویت و افتخار برای مردم این شهرستان است.

شمقدری با مطلوب ارزیابی کردن فعالیت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کاشمر در زمینه ایجاد، راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌ها ادامه داد: عملکرد کاشمر که نتیجه تلاش مردم نیک‌اندیش این شهرستان است اقدامی بی‌سابقه در سطح استان به شمار می‌رود.

وی با تقدیر از مجموعه مدیریت کتابخانه‌های عمومی و نیز انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کاشمر گفت: هر مسئولی که انگیزه کافی برای خدمت داشته باشد بدون توجه به امکانات و اعتبارات به موفقیت‌های خوبی دست خواهد یافت.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کتا‌بخوانی در جامعه توسعه یابد باید فرزندانمان را از دوران کودکی و در مهدهای کودک‌ با کتاب و کتابخوانی آشنا کنیم.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول