اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان کاشمر:

2 کتابخانه مشارکتی در کاشمر افتتاح می‌شود

فرماندار شهرستان کاشمر با اشاره به وجود 6 باب کتابخانه مشارکتی در این شهرستان گفت: تا پایان سال با افتتاح دو کتابخانه مشارکتی، مجموع کتابخانه‌های کاشمر به 14 باب می‌رسد.

2 کتابخانه مشارکتی در کاشمر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان صبح امروز در همایش تقدیر از کتابداران و خادمان کتاب کاشمر اظهار کرد: در جامعه‌ای که کتابخانه و کتابخوان وجود داشته باشد قطعاً ناهنجاری‌ها به حداقل خواهد رسید و در این صورت است که می‌توانیم جامعه‌ای عاری از بزهکاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کتاب می‌تواند نمودی از جلوه ذات الهی باشد که باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرد، افزود: ما به عنوان مخلوقات خداوند باید با ارج نهادن به مقام کتاب و کتابخوانی برای توسعه و ترویج آن تلاش کنیم چرا که با افزایش سرانه مطالعه، انسان‌ها از ناهنجاری‌ها دور می‌شوند.

فرماندار شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه بحث راه‌اندازی مجمع خیرین کتابخانه‌ساز از بهمن‌ماه سال گذشته در این شهرستان مطرح شده است، یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده نخستین مجمع خیرین کتابخانه‌ساز کشور به همت مردم نیک‌اندیش کاشمر در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی راه‌اندازی مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در این شهرستان را یک اقدام پسندیده و افتخاری برای دومین شهر زیارتی استان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع 12 کتابخانه عمومی فعال در این شهرستان، 6 باب کتابخانه به صورت نهادی و 6 باب کتابخانه نیز به صورت مشارکتی به ارائه خدمت به شهروندان می‌پردازند.

فروزان کسب عنوان برتر توسط کتابخانه مشارکتی شهید آیت‌الله مدرس را در سطح کتابخانه‌های کشور نشان از پیشگام بودن این شهرستان در عرصه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: قرار است به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر و با مشارکت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در تمام پارک‌های سطح شهر کتابخانه ایجاد شود تا دسترسی شهروندان به کتاب در زمان تفریح و استراحت آسان باشد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول