اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته کتاب صورت گرفت

بازدید 6 هزار نفر از کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ گفت: در هفته کتاب بیش از 6 هزار نفر از کتابخانه‌های عمومی شهرستان بازدید کرده‌اند.

بازدید 6 هزار نفر از کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ

جواد معینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در همدان، با اشاره به پایان هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در این هفته سعی شد فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به مردم یادآوری کنیم تا در راستای ارتقای فرهنگ کتاب گام برداشته باشیم.

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی باعث رشد فکری افراد و پویایی جامعه می‌شود، تصریح کرد: کبودراهنگ دارای 6 باب کتابخانه نهادی، دو باب کتابخانه مشارکتی با 5 هزار عضو فعال است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ خاطرنشان کرد: سرانه عضویت شهرستان کبودراهنگ 5.3 درصد جمعیت شهرستان است که این سرانه از میانگین استانی بالا است.

وی ادامه داد: در کتابخانه‌های عمومی شهرستان 77 هزار جلد کتاب وجود دارد که سرانه کتاب در این شهرستان 54 جلد برای هر 100 نفر است.

معینی افزود: با بهره‌برداری از کتابخانه روستای داغ‌داغ آباد و تکمیل توسعه کتابخانه شیرین‌سو، به سرانه مطلوب فضای مطالعه خواهیم رسید.

وی اذعان داشت: برای جذب کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از سنین پایین، در تمام کتابخانه‌های عمومی بخش کودک و نوجوان را با 5 هزار و 500 جلد کتاب ویژه کودک تجهیز کرده‌ایم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، مسابقات آنلاین کتابخوانی برگزار کردیم که در 6 ماهه اول سال یک‌هزار و 700 نفر شرکت کرده‌اند.

وی عضویت رایگان و نذر کتاب را از برنامه‌های اجرایی هفته کتاب دانست و عنوان کرد: در این هفته بیش از 900 نفر عضو کتابخانه‌های شهرستان شده‌اند و بیش از 300 جلد کتاب نذر شده است.

معینی اظهار داشت: در هفته کتاب بیش از 6 هزار نفر از کتابخانه‌های عمومی شهرستان بازدید کرده‌اند.

وی در پایان در خصوص عملکرد اداره کتابخانه‌های عمومی کبودراهنگ بیان کرد: عملکرد اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان با توجه به امکانات موجود در معرفی و ارائه خدمات کتابخانه‌ها، رضایت‌بخش بوده است.

انتهای پیام/89029/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول