اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد احیای کردستان:

اقدامات بسیج در راستای ترویج معروفات است

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: تفکر بسیجی از آموزه‌های دین الهام گرفته و اقدامات آن به نوعی در راستای امر به معروف و نهی از منکر است.

اقدامات بسیج در راستای ترویج معروفات است

محمود الله‌مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تفکر بسیجی ریشه در آموزه‌های دین اسلام و انقلاب اسلامی دارد و به یقین این تفکر مانع از انحراف جامعه از مسیر اصلی آن خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه بسیج و بسیجیان در ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: بسیج یک تفکر برگرفته از آموزه‌های دین است که امام خمینی(ره) بر اساس نیاز کشور و جامعه اسلامی به این نهاد ارزشمند، آن را بنیان نهادند.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: خداوند در قرآن کریم مسلمانان را به اجرای فریضه‌های امر به معروف و نهی از منکر امر می‌کند که اگر فعالیت‌های بسیج را از نظر بگذرانیم به خوبی همسویی این تشکل مردمی با مسیر امر به معروف و نهی از منکر را درک خواهیم کرد.

الله‌مرادی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای اجرای دستورات دین مبین اسلام در راستای ترویج معروفات و جلوگیری از رواج منکرات در جامعه است و در صورتی که این مسیر به درستی دنبال شود، جامعه‌ای عاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها خواهیم داشت.

وی افزود: بسیج به عنوان یک تفکر و عقیده ناب می‌تواند نقش امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی ایفا کند چراکه این نهاد از بطن جامعه و مردم بوده و تاثیرگذاری آن در این بخش مثبت خواهد بود.

الله‌مرادی هدف از امر به معروف و نهی از منکر را احیای معروفات و سالم‌سازی جامعه از منکرات دانست و گفت: بسیج به دلیل ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کرده و آنچه را که مدنظر قرآن و دین در مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر است، به منصه ظهور برساند.

بسیج از بدو تشکیل خود یکسری اهدافی را دنبال می‌کند که در مسیر آرمان‌های نظام اسلامی و دین اسلام است و می‌تواند در احیای فرهنگ نورانی امر به معروف و نهی از منکر راهگشا باشد.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در پایان گفت: بسیج برای حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تشکیل شده است و با توجه به انعطاف‌پذیری آن و قرارگیری این نیرو در جهت اجرای دستورات الهی دین اسلام، لذا تمام فعالیت‌های آن روشنگرانه بوده و به مثابه ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

انتهای پیام/79001/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول