اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

نقش مؤثر کتابخانه‌های مساجد در توسعه فرهنگی و دینی جامعه

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، کتابخانه‌های مساجد را عاملی مهم در توسعه فرهنگی و دینی جامعه عنوان کرد.

نقش مؤثر کتابخانه‌های مساجد در توسعه فرهنگی و دینی جامعه

حجت‌الاسلام رضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های اجرایی دبیرخانه کانون مساجد در حوزه کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: توجه به اهمیت و نقش کتابخانه‌ها در اصول تربیتی و اخلاقی جامعه هدف مهم بوده از این‌رو تجهیز این اماکن در مساجد از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه فرهنگی و مذهبی محسوب می شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه کتابخانه‌های مساجد از ابزارهای اصلی توسعه فرهنگی و دینی در جوامع کنونی است، خاطرنشان کرد: حضور در این مکان‌ها به ارتقاء و سواد دینی افراد کمک می‌کند.

این مسئول فرهنگی و مذهبی ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه به ویژه در بین جوانان را مهم‌ترین هدف راه‌اندازی کتابخانه‌های مساجد عنوان کرد و گفت: امیدواریم جامعه هدف با حضور در این نهاد علمی آموزشی حداقل استفاده را ببرند.

وی افزود: مسجد محل عبادت و راز و نیاز مردم محسوب می‌شود و در بین مسلمانان از حرمت، قداست و اهمیت والایی برخوردار است از این‌رو مردمی بودن مهم‌‌ترین خصیصه کتابخانه‌‌های مساجد نسبت به دیگر کتابخانه‌‌ها است.

قاسمی با بیان این‌که حضور کتابخانه در مساجد یک مرجع فرهنگی برای افراد تلقی می‌‌شود، بیان داشت: نقش این مرجع فرهنگی این است که با قرار دادن افکار، عقاید و اندیشه‌‌های خلاق در کنار یکدیگر وسیله‌‌ای برای ایجاد علاقه به مطالعه، تحقیق و پژوهش افراد جامعه پدید آورد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تعمیق و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در بین مردم خصوصا نسل جوان هم اکنون 103 کتابخانه در مساجد استان فعالیت دارند.

اهداء هفت‌هزار جلد به کتابخانه‌های مساجد استان

این مسئول تعداد مجوز رسمی فعالیت کتابخانه، شهرستان کهگیلویه را هشت مجوز، بویراحمد مجوز هفت کتابخانه، شهرستان‌های گچساران و دنا هر کدام مجوز پنج کتابخانه و شهرستان باشت مجوز یک کتابخانه را به صورت رسمی دریافت کرده است.

قاسمی در ادامه به اهدای هفت هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد طی سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: امسال در هفته کتاب بخشی از برنامه‌های پیشنهادی ستاد عالی مساجد کشور در استان اجرا شد.

وی تقدیر از خیرین کتابخانه‌ساز، کتابداران و کتابخانه‌های برتر به صورت کانونی، شهرستانی و استانی را از جمله برنامه‌های پیشنهادی ستاد عالی مساجد در هفته کتاب عنوان کرد.

این مسئول اعطای مجوز رسمی فعالیت به کتابخانه‌های مساجد، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری مسابقه اینترنتی بهترین جمله در مورد کتابخانه‌های مساجد، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع عاشورا و برگزاری نمایشگاه کتاب در کانون‌ها را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی برشمرد.

قاسمی، برگزاری دوره‌های تخصصی برای کتابداران مساجد، اهدای نرم‌افزار به کتابخانه‌های مساجد، افتتاح کتابخانه در جوار مساجد، دیدار کتابداران با شخصیت‌های برجسته مذهبی و فرهنگی را از برنامه‌های پیشنهادی ستاد در هفته کتاب عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول