اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد:

کتابخانه‌های کانون مساجد به قطب فرهنگی تبدیل شود

مدیرکل کتابخانه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد با بیان اینکه کتابخانه‌های کانون مساجد باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، گفت: برخی به عنوان هیئت امنای مساجد، مراکز فرهنگی را به تعطیلی کشانده و برای دست‌یابی به سود آن را اجاره می‌دهند.

کتابخانه‌های کانون مساجد به قطب فرهنگی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابوالفضل هاشمی عصر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب در مراسم تجلیل از کتابداران نمونه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه باید سرانه مطالعه در جامعه را افزایش داد، افزود: توجه به این مهم زمینه تعالی جامعه را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های مساجد گفت: در سال گذشته بررسی‌هایی بر روی عملکرد کتابخانه‌های کانون مساجد استان انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های ستاد عالی کانون های مساجد کشور افزود: در همین راستا امروز 50 مورد از کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان مجوز فعالیت خود را دریافت کرده‌اند که با بررسی‌های بعدی تعداد آنها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های مجوزدار به عنوان نهاد مستقل در حوزه فرهنگ شناخته می‌شوند، ابراز داشت: هر ساله برحسب درجه این کتابخانه‌ها به آنها اعتبار تعلق می‌گیرد.

هاشمی افزود: این مبلغ می‌تواند بخش کوچکی از مشکلات کتابخانه‌ها را حل کند.

وی با بیان اینکه تنوع کاری در کتابخانه کانون‌های مساجد متفاوت با دیگر کتابخانه‌هاست، ابراز داشت: بالغ بر 70 هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد که اگر اماکن مذهبی مثل حسینیه‌ها و امامزاده‌ها را به آن بیفزاییم قریب 90 هزار مکان مذهبی در کشور وجود دارد که می‌توانند به عنوان یک مرکز فرهنگی بالقوه محسوب می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های ستاد عالی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه باید زمینه را برای گرایش مردم برای عضویت در کانون مساجد فراهم کرد، افزود: برای توسعه و اعتلای فرهنگی نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های کانون مساجد باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، ابراز داشت: متأسفانه برخی از افراد به عنوان هیئت امنای مساجد، بعضی از مراکز فرهنگی را به تعطیلی کشانده و برای دست‌یابی به سود آن را اجاره می‌دهند.

هاشمی با بیان اینکه این اقدام درست نیست، افزود: سودآوری در این نوع از اقدام آنی و کوتاه‌مدت است در صورتی که باید به دنبال سودآوری فرهنگی بود.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول