اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

استکبارستیزی مهمترین مسئولیت بسیج است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: استکبارستیزی که برآمده از متن دین است از مهمترین مسئولیت‌های بسیج و بسیجیان است که امروزه باید مورد توجه قرار گیرد.

استکبارستیزی مهمترین مسئولیت بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آران و بیدگل با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: تشکیل بسیج که با فرمان امام خمینی(ره) صورت گرفت، نشان داد که بسیج در مکتب و اندیشه‌های سیاسی ایشان دارای رتبه و درجه والایی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیج مجموعه‌ای است از پاک‌ترین، فداکارترین و آماده به کارترین انسان‌ها، ابراز داشت: یکی از مأموریت‌های بسیج دفاع از نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و برخورداری از روحیه شهادت‌طلبی، ایثار، فداکاری و زهد برای دفاع از این آرمان‌های مقدس از ویژگی‌های یک بسیجی است.

خطیب نماز جمعه آران و بیدگل مقاومت در برابر مستکبران را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا و صهیونیسم جهانی با دخالت در کشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق، سوریه و لبنان ایجاد ناامنی می‌کنند و از هیچ جنایتی فروگذار نیستند.

وی با اشاره به قتل عام آمریکایی‌ها در هیروشیما و کشته شدن بیش از 200 هزار نفر از طریق بمب‌های هسته‌ای، بیان داشت: آنها با این بهانه که می‌خواستند به جنگ جهانی دوم پایان دهند به این عمل دست زدند در حالی که هدف اصلی آنها آزمایش بمب‌ها و سلاح‌های هسته‌ای خود در یک صحنه بود.

موسوی عنوان کرد: آمریکایی‌ها با طراحی زندان‌های مخوف و مخفی و اعمال شکنجه‌های وحشیانه در برخی کشورها، نشان داده‌اند که هیچ باکی از کشتن مردم مظلوم جهان ندارند.

وی تأکید کرد: تنها راه برای نجات امت اسلامی، مقاومت و دفاع جانانه از اهداف و آرمان‌های اسلامی است و حفظ اقتدار ملی با وحدت و تلاش داخلی میسر می‌شود.

امام جمعه آران و بیدگل در بخشی دیگر از خطبه‌های امروز نماز جمعه با بیان برخی آسیب‌های اجتماعی در جوامع امروز، گفت: عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروزه در کشور با آنها مواجه هستیم نفوذ فرهنگ غربی برخاسته از فرهنگ مدرنیته است.

وی یادآور شد: تا زمانی که سبک زندگی اسلامی را در جامعه پیاده نکنیم، نمی‌توانیم در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رشد کنیم.

به گفته وی برگشتن به تعالیم روح‌بخش اسلام و معارف والای قرآن و اهل بیت(ع) تنها راه نجات‌بخش انسان‌ها است.

انتهای پیام/2406/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول