اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

استکبارستیزی را از امام حسین (ع) آموختیم

امام جمعه گرگان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: ما استکبارستیزی را از امام حسین (ع) آموخته‌ایم.

استکبارستیزی را از امام حسین (ع) آموختیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: مبارزه با استکبار زیر بار ظلم نرفتن است.

وی افزود: امام حسین (ع) علاوه بر این درس شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی و دفاع از دین و امر به معروف و نهی از منکر را به ما داد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در شرایطی که هیچ فریادی و نفس مخالفی علیه حکومت یزید نبود در مخالفت با او قیام کرد.

نورمفیدی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) علیه ظلم و ستم یزید در شرایطی بود که بعضی از افراد مانند محمد بن حنفیه و عبدالله بن عباس با این قیام مخالفت و حتی برخی امام حسین (ع) را تشویق به سازش‌کاری می‌کردند.

به گفته وی برخی از بزرگان اهل سنت هم قیام امام حسین (ع) علیه یزید را قیام علیه حکومت ظلم دانسته و از آن حمایت کردند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: کاروان امام حسین (ع) کاروان سعادت بشریت بود و آنچه را که امروز از دین مبین اسلام بر جای مانده نتیجه از خودگذشتگی، ایثار و شهادت آن کاروان محسوب می‌شود.

نورمفیدی با بیان اینکه امام حسین (ع) از پروردگار تقاضای پیروزی در جنگ کرده بود اضافه کرد: منظور امام حسین پیروزی در جنگ با یزید نبود بلکه پیروزی و سربلندی اسلام و برافراشته شدن پرچم اسلام یعنی آنچه را که امروز در سراسر دنیا شاهد آن هستیم بود.

وی تصریح کرد: اگر قیام امام حسین (ع) نبود اکنون اسلام به شکل یک دین تحریف شده درآمده بود که همه چیز در آن حلال است.

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1 + 5 گفت: آمریکایی‌ها علاوه بر مذاکره به تهدیدات خود ادامه می‌دهند و می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است.

نورمفیدی تصریح کرد: این حرف بدان معناست که احتمال حمله نظامی به ایران هم وجود دارد اما آنها باید بدانند که شرایط ایران با شرایط سال گذشته کاملا متفاوت بوده و توانایی دفاع از خود در تمامی شرایط و لحظه‌ها را دارد.

به گفته وی غربی‌ها سال‌هاست که مذاکرات را کش می‌دهند اگر واقعا به دنبال حل مسئله هسته‌ای هستند باید صداقت خود را نشان داده و از طولانی شدن مذاکرات جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: امروز ایران به چنان قدرت منطقه‌ای تبدیل شده که هیچ مشکلی بدون حضور ایران در منطقه حل شدنی نیست.

نورمفیدی ادامه داد: دشمنان برای اینکه به هدف خود برای تسلط بر منطقه دست یابند به جنگ شیعه و سنی روی آورده و میلیاردها دلار برای این کار هزینه می‌کنند.

وی به سران کشورهای عربی توصیه کرد: به جای دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی این دلارها را صرف خدمت به ملت‌های خود کنند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی گفت: این مرحوم از زمانی که امام راحل پرچم نهضت خود را برافراشت در کنار امام راحل بود و بعد از آن نیز همواره عمر خود را صرف خدمت به نظام و انقلاب کرد.

نورمفیدی افزود: مرحوم عسکراولادی و همرزمانش مرجعیت امام را در بازار تهران تبلیغ می‌کردند و سال‌های طولانی در زندان ستم‌شاهی به سر برد.

به گفته وی، عسکراولادی فردی مجاهد و مقاوم در راه انقلاب و پیرو امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

خطیب جمعه گرگان با اشاره به تشییع پیکر پنج شهید گمنام در گرگان بعد از نماز جمعه این شهر بر پایداری و استقامت در راه شهدا تأکید کرد و گفت: آنها از جان خود گذشتند تا امنیت در این جامعه حاکم شود بنابراین ما هم وظیفه داریم خون پاک آنها را پاس داشته و در راه اعتلای نظام اسلامی و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب کوشا باشیم.

انتهای پیام/83003/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول