اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

عاشورا نماد و برند استکبارستیزی شیعه در طول تاریخ

واقعه کربلا و عاشورا نماد و برند استکبارستیزی شیعه در طول تاریخ است تا به دنیا نشان دهد خوی استکبارستیزی مردم ایران ریشه در اعتقادات و باورهای آنان دارد.

عاشورا نماد و برند استکبارستیزی شیعه در طول تاریخ

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، استکبارستیزی مردم ایران ریشه در اعتقادات و باورهای آنان دارد؛ اگر به تاریخ اسلام رجوع کنیم عاشورا همه معنای استکبارستیزی شیعه در مقابل ظلم و جور است که امام حسین (ع) با توجه به اینکه سیره و منش پیامبر(ص) مورد تحریف قرار گرفته بود برای احیای سنت جد خودشان با وجود تعداد بسیار اندک یاران در جبهه حق، باز هم به آغوش شهادت شتافتند تا برای همیشه و تا ابد اسلام زنده بماند.

اگر این قیام محقق نمی‌شد، شاید همه دستاوردهای بعثت پیامبر اکرم(ص) و دوران 23 ساله تبلیغ نابود می‌شد و همه خون دل خوردن‌ها و نجواهای علی (ع)در چاه‌های کوفه به فراموشی سپرده می‌شد و صلح امام حسن(ع) معنایی غیر از حقیقت به خود می‌گرفت و دیگر اثری از مکتب و آیین محمدی (ص) باقی نمی‌ماند.

شاید امروز دغدغه بسیاری از غفلت‌زده‌ها این باشد که رابطه با استکبار سبب عزت و سربلندی آنان می‌شود؛ غافل از اینکه مستکبر همیشه به دنبال تضعیف حق بوده و برای نیرنگ و دسیسه‌هایش بساطی به گستردگی اقیانوس در سرزمین‌های مستضعف می‌گستراند تا بتواند در اعماق وجودی انسانهای خفته نفوذ کند و دیگر عزت و آبرویی برای آنان نگذارد.

گرچه رنگ و بوی دوستی با استکبار خوش آب و رنگ است، اما ذلت هیچگاه سبب سربلندی نمی‌شود، چراکه اگر این بود عاشورا محقق نمی‌شد و امام با استکبار بر سر میز صلح می‌نشست و بیعت می‌کرد، اما امام حسین (ع) قیام کرد تا بساط فتنه‌های خاموش سبب نابودی آیین محمدی (ص) نشود.

باید باور کرد که دشمن، همیشه دشمن است و رنگ عوض کردن‌هایش فقط به عنوان مکری دیگر در پرونده سیاهش ثبت می‌شود، اما سند این دشمنی ابدی است، چراکه استکبار مواضع و خوی لشگرکشی و بهره‌کشی دارد و نمی‌توان امیدوار بود که این خلق و خو یک شبه عوض شود.

نباید خوشبین بود که با وعده و وعید، دشمنی‌ها تبدیل به دوستی شود، چراکه امام حسین (ع) نیز با وعده‌های مادی یزید فریب نخورد و به پای آرمان‌های اسلامی از جان و مال خودش گذشت.

امروز نیز ملت ایران معادله دشمن‌ستیزی با استکبار را به خوبی حل کرده و به این باور رسیده که رهبرشان در خط مقدم به خوبی آنها را رهنمون می‌سازد تا در جاده شک و تردید گرفتار اماها و اگرهای سیاسی نشوند و به همین دلیل نمره حماسه مردمان این مرز و بوم، بیستِ بیست است.

انتهای پیام/2202/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول