اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح سخنان استاندار همدان در جمع اصحاب رسانه

نیکبخت: هیچ انتصابی را با توصیه انجام نمی‌دهم

استاندار همدان در نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: رسانه‌ها آیینه تمام نمای عملکرد ما هستند و اگر مشکلی از ما در این آیینه مشهود می‌شود، آن را نباید بشکنیم.

نیکبخت: هیچ انتصابی را با توصیه انجام نمی‌دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت در نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و مطبوعات، با اظهار خوشحالی از بارش رحمت الهی و بارندگی در استان، آغاز هفته بسیج را به بسیجیان جان برکف تبریک گفت و افزود: در همه صحبت‌هایم به «همت همگانی برای توسعه استانی» تأکید دارم تا ملکه کار همه شود و در این ارتباط هم بیشترین و بهترین همکاری را شما عزیزان رسانه خواهید داشت.

وی با تأکید بر لزوم تبیین این شعار و همچنین عملیاتی شدن گفتمان دولت خدمتگذار، اضافه کرد: در ارتباط با رسانه‌ها سعی دارم با احتیاط پاسخ دهم نه این که از پاسخ ابا دارم، بلکه هر حرفی که می‌زنیم باید عملیاتی شده و محقق کنیم.

استاندار همدان با اشاره به این که عملکرد همه مسئولان درهرصورت مورد بررسی و نقد قلم‌ به دستان قرار می‌گیرد، گفت: به همین دلیل باید حرفی بزنیم که بتوانیم عمل کنیم، بنابراین در ابتدا تأکید دارم در تمام زمینه‌ها همراه شما و در کنار شما هستیم.

* تشکیل کارگروه مرتبط با رسانه‌ها

وی با تأکید بر این که به خواسته‌ها و مطالبات رسانه‌ها که انباشته نیز شده‌ بی‌توجه نیستم، یادآور شد: بر اساس پیشنهاد شما، کارگروهی متشکل از سازمان‌های مرتبط با امور فرهنگی و نمایندگانی از رسانه‌ها، تشکیل می‌شود تا هر از گاهی به امور رسیدگی و به راهکارهای دستیابی پیدا کنیم.

نیکبخت ادامه داد: جلسه‌ای نیز با اداره کل ارشاد و با حضور تعدادی از نمایندگان رسانه و مطبوعات و روابط عمومی تشکیل می‌شود تا مسائل مرتبط با سازمان‌های اداری، مطبوعات و رسانه‌ها و ارشاد رسیدگی شده و راهکار ارائه بدهند.

وی با اشاره به این که بخشی از مطالبات رسانه‌ها به حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد از آنها مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: اداره کل ارشاد نیز برای خواسته‌های صنفی رسانه‌ها وارد موضوع شود و توقع دارم و همراهی و همکاری بیشتری با امور رسانه‌ای و مطبوعاتی داشته باشند.

استاندار همدان با یادآوری این که استان همدان از زمان مشروطیت رسانه فعال داشته و اصحاب رسانه خلف دوران منور رسانه‌ای آن دوره در کشور هستند، بیان داشت: رسانه‌ها آیینه تمام نمای عملکرد ما هستند و اگر مشکلی از ما در این آیینه مشهود می‌شود، آن را نباید بشکنیم.

* مطبوعات نقد نکنند مسئول به بیراهه می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس وی بر لزوم ایجاد اعتماد متقابل تأکید کرد و گفت: مطبوعات و رسانه‌ها اگر نقد نکنند قطعاً مسئول به بیراهه می‌رود، چون هرکسی تا ثابت نشود عملکردش اشتباه است همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

نیکبخت اضافه کرد: وقتی به مسئولی یادآوری شود که مسیر را اشتباه می‌روی یا اصلاح کن، آن زمان حرکت صحیح نیز انجام می‌شود.

وی با بیان این که نقد نباید همراه با حب و بغض باشد، افزود: هنگامی که نقد بر اساس راهنمایی، هدایتگری و دلسوزی و در نهایت به نفع مردم و منطقه استان باشد، چرا مسئول آن را نپذیرد.

* هیچ دستگاهی اجازه شکایت از رسانه ندارد

استاندار همدان تصریح کرد: هیچ سازمان و دستگاه اجرایی اجازه شکایت از هیچ رسانه‌ای را ندارد، مگر در شرایط ضرورت که باید روابط عمومی استانداری را قانع کند و گرنه مجاز به شکایت نیست.

وی با یادآوری این نکته که جامعه احتیاج به نشاط اجتماعی دارد، افزود: ورزش و وجود احزاب و گروه‌ها که نظام را قبول دارند و در چارچوب نظام هستند از جمله عوامل نشاط و پویایی جامعه هستند.

نیکبخت اضافه کرد: مطبوعات و رسانه‌ها نیز از عوامل زیربنایی نشاط جامعه و تنویر افکار عمومی هستند، بنابراین دلیلی ندارد تا چیزی گفته شد ما شکایت کنیم.

وی با اشاره به آن که اگر حرفی زده شد که کمی ناحق هم بود، با راهنمایی و توضیح می‌توان آن را حل کرد، ادامه داد: رسانه هم باید این قدر شهامت و انصاف داشته باشد که حرف حق را بپذیرد، بنابراین مخالفم دستگاه اجرایی شاکی از رسانه شود.

* مسئولی از رسانه گریزان است که به خودش شک داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس استاندار همدان با تأکید بر این که مسئولی از پاسخگویی به رسانه‌ها و مطبوعات گریزان است که در عملکرد خودش شک داشته باشد، خاطرنشان کرد: رسانه هم یکی از صنوف این جامعه است و در کنار همه وظایفش، تبیین گفتمان دولت تدبیر و امید را نیز بر عهده دارد.

وی با بیان این که هیچ‌کس به تنهایی نمی‌تواند گفتمان دولت را تبیین کند و رسانه‌ها باید همکاری کنند، گفت: رسانه‌ها بازوی توسعه استان هستند، و البته مدیران و نیروی انسانی آن رسانه نیز باید باید توسعه یافته باشند تا این امر محقق شود.

نیکبخت با اظهار امیدواری از این که افراد توسعه یافته در بین رسانه‌ها فراوان باشند، اذعان کرد: اگر رسانه‌ای انصاف را رعایت نکند و نقدش بر مبنای سازندگی و هدایت و ارشاد نباشد، آن قلم، قلم توسعه یافته‌ای نیست، آنجاست که باید تعامل باشد.

* خروجی اعتدال، اعتماد است

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که گفتمان دولت تدبیر و امید که افتخار نمایندگی آن را دارد، بارزترین شاخصه‌اش اعتدال است، گفت: از شما هم خواهش و توقع داریم رعایت در گفته‌ها و اظهار نظرها و نقادی‌ها اعتدال را رعایت کنید و بنده نیز حکم می‌کند در رفتار و گفتار و کردارم اعتدال را رعایت کنم.

استاندار همدان با اشاره به این که اعتدال نقطه مقابل افراط و تفریط است، یادآور شد: هرکجا دیدید اعتدال و انصاف در کلام‌تان کم بود خودتان بازبینی کنید تا اعتماد متقابل ایجاد شود.

وی با تأکید بر این که قطعاً بازده و خروجی اعتدال، اعتماد است، خاطرنشان کرد: هرجا که بین شما رسانه‌ها و سازمان‌ها و مسئولان قرار بگیریم قطعاً من با شما هستم.

نیکبخت با بیان این که اصحاب رسانه همیشه مورد احترام من هستند، گفت: بر این اساس سعی دارم اصحاب رسانه مورد اعتماد همه مسئولان نیز باشد، چون اگر رسانه احساس بی‌احترامی و بی‌اعتمادی کند خود را از ما جدا می‌داند.

وی با اشاره به این که هنگام تقابل در یک موضوع، علاقه‌ دارم نقدی‌ها بر مبنای هدایتگری باشد، همت‌تان را بر توسعه استان بگذارید و استانداری و شخص بنده را از خودتان بدانید.

استاندار همدان با تأکید بر این که مادامی که حب و بغضی در کلام‌تان نباشد من به تمام گفته‌های شما توجه می‌کنم، گفت: هرکجا هم حب و بغضی باشد موضع و گارد نمی‌گیرم بلکه صحبت می‌کنیم تا شما متقاعد شوید که اشتباهی شده است.

وی اضافه کرد: اگر این هم نشد جلسه‌ای مثل امروز می‌گذاریم و به قضاوت همه دوستان می‌گذاریم، آنگاه اگر قلمی غیر منصفانه بود بدون نیاز به ورود مسئول، خودتان مانع بی‌انصافی همدیگر می‌شوید.

نیکبخت در عین حال یادآوری کرد که در هفت سال خدمتش در همدان بی‌انصافی از رسانه‌ها ندیده و هرجا هم نقد سازنده‌ای بود، پذیرفته است.

* رسانه‌ها رعایت حال ما را کردند

وی با بیان این که رسانه‌ها به مسئولان شور و شوق می‌دهند، افزود: روزی که از این استان رفتم، گفتم که رسانه‌ها رعایت حال ما را زیاد کردند و اشتباهات ما بیشتر از آن بود که گفته شد.

استاندار همدان با بیان این که هرجا صلاح است، باید نقد شود، یادآور شد: می‌خواهیم جامعه پویا باشد و مسئولان باید احترام شما را داشته باشند.

نیکبخت گفت: اگر هرکاری کردیم فکر کنیم درست است و کسی نگوید اینجا اشتباه است، راه کج می‌رود ولی اگر گفته شد کجا ایراد داشت، باید گوش بدهیم.

وی با اشاره به این که برگزاری نشست با اصحاب رسانه هر دو ماه یک بار انجام می‌شود، افزود: همین آزمونی برای ماست و اگر این جلسه سر موعد برگزار نشود، حق دارند قلم‌ها به کار بیفتد.

استاندار همدان با بیان این که از مطالب اخیر نشریات به نظر می‌رسد بدبینی به مسئولان هست، تأکید کرد: تمام تلاش ما باید این باشد که بدبینی تبدیل به خوش‌بینی و همراهی شود.

* ارشاد به مطبوعات نزدیک‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس وی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا به رسانه‌ها نزدیک‌تر شده و مطالبات آنها به خصوص صنفی را بیشتر در نظر بگیرد و افزود: به مطبوعات و رسانه‌ها حق می‌دهیم که احساس غریبی کنند و ارشاد باید به آنها بیشتر نزدیک شود.

نیکبخت خاطرنشان کرد: همه این عزیزان صاحب نظرند اما تفاوت در عمق نظر و فکر است، اما قطعاً کسی به خود اجازه نمی‌دهد به ضرر استان کاری کند.

وی اظهار داشت: همه ما باهمیم و با همت باید گفتمان دولت، و گفتمان احیاء اعتدال، عقلانیت در تصمیمات و بهبود وضعیت اقتصاد مردم را محقق کنیم.

* هیچ انتصابی را با توصیه انجام نمی‌دهم/ معیار انتصاب مدیران: کار و کار و کار

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع چگونگی عزل و نصب‌ها گفت: چون باید در پیشگاه خداوند، و به مردم و دولت پاسخ‌گو باشم، هیچ انتصابی را با توصیه انجام نمی‌دهم.

وی اضافه کرد: هیچ انتصابی را بر اساس این‌که آن فرد شأن مسئولیت را نداشته باشد و با اغماض انجام نمی‌دهم و معیار انتصاب مدیران برای بنده کار و کار و کار است.

نیکبخت با بیان این که اعتدال در رفتار افراد برای انتصاب مهم است، افزود: پاک‌دستی و سلامت مدیران برایم مهم است و توانایی آنها هم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی قول داد تحت تأثیر هیچ فشاری عزل و نصب نکند و با بیان این که واژه عزل را نمی‌پسندم بلکه به آن قطع همکاری اطلاق می‌کنم، خاطرنشان کرد: جابجایی‌ها برای این است که بهتر از او را پیدا کرده باشیم فقط به این دلیل که دیگری بتواند بیشتر به جامعه و مردم خدمت کند.

* مدیران باید بتوانند پا به پای من بیایند

استاندار همدان گفت: آن زمان که وقت نتیجه‌گیری و محاسبه است، چه در این دنیا و چه در آن دنیا، کسی از من نمی‌پذیرد که آن معاون یا مسئول را خودم انتخاب نکردم یا تحمیل شده، و راغب نبودم، بلکه باید کسی را انتخاب کنم که توانایی همراهی، همکاری، تجربه، سلامت، و سابقه کار داشته و پا به پای من هم بتواند بیاید.

وی با تأکید بر این که وقتم را غیر از کار برای مردم به کار دیگری اختصاص نمی‌دهم، تصریح کرد: دلیلی هم ندارد مدیرم را هم ضعیف‌تر از این انتخاب کنم، چون قرار نیست من کار مدیر را انجام بدهم، بلکه باید کار مدیر را رصد کنم.

نیکبخت سپس در خصوص شرایط سنی مدیرانی که انتخاب می‌شوند، گفت: در این دوره فرصت آزمون و خطا نداریم، بلکه باید تجربه و کارآیی از اصول انتخاب مدیران باشد.

وی ادامه داد: به هر صورت مشکلات زیادی از قبیل کمبود اعتبار، انباشتگی و خواسته‌ها و مشکلات مردم هست که باید سریع جواب بدهیم، آنگاه که شرایط بهبود پیدا کرد در پاره‌ای موارد انتخاب‌ها تجدید هم می‌کنیم.

* دیدار با دو وزیر در برنامه کاری آتی

استاندار همدان با اشاره به این که شنبه جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌کنیم به همین دلیل از پروژه‌های استان بازدید کردیم، افزود: خوشبختانه پیشرفت کار خوب مخصوصاً در حوزه راه خوب بود و با پیمانکار آزاد راه همدان ساوه مذاکره داشتیم و قول‌هایی دادیم تا ظرف 20 روز آینده 20 کیلومتر باقی مانده زیر بار بیاید.

وی با تقدیر از خبرنگاران که زیر بارندگی در بازدید از پروژه‌ها حضور داشتند، گفت: با وزیر نیرو، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان میراث فرهنگی نیاز شنبه و یکشنبه دیدارهایی خواهیم داشتم.

نیکبخت سپس با تقدیر از زحمات علیرضا قاسمی‌فرزاد با این بیان که حقیقتاً او را انسان شایسته‌ای یافتم، محمد ابراهیم الهی‌تبار را به عنوان سرپرست جدید معاونت سیاسی امنیتی استاندار معرفی کرد.

وی در پایان با تشکر از همه رسانه‌ها و مطبوعات که در تحقق حماسه سیاسی و برگزاری انتخابات نقش عمده‌ و تأثیرگذاری داشتند، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که حماسه سیاسی به فرموده مقام معظم رهبری تحقق پیدا کرد و خروجی آن نیز مطلوب و زیبا بود.

انتهای پیام/2499/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول