اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد در مراسم تجلیل از خادمان کتاب:

همگان در مسیر ارتقای شاخص‌های کتابخوانی گام بردارند

استاندار یزد با اشاره به وضعیت خوب یزد در شاخص‌های کتابخوانی گفت: برای استانی نظیر یزد این پیشرفت هنوز کافی نیست و همگان باید در مسیر ارتقای شاخص‌ها گام بردارند.

همگان در مسیر ارتقای شاخص‌های کتابخوانی گام بردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمد میرمحمدی صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب اظهار داشت: کتابت، اندیشه‌ها و تجارب و پیشرفت‌ها را به نسل بعد منتقل می‌کند و افکار بلند و اندیشه‌های بزرگ نیز به صورت کتاب به دست ما رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، همه ما بر محور اندیشه‌های گذشتگان و در بستر تاریخ در حرکت هستیم و در این مسیر کتاب و کتابت، نقشی بسیار اساسی ایفا می‌کند.

میرمحمدی ادامه داد: باید به گونه‌ای گام برداریم که نسل بعد از ما نیز بتواند از تجارب و اندیشه‌های ما استفاده کند و زمینه‌های ارتقای دانش، فکر و اندیشه خود را از بستری که ما برای آنها فراهم می‌کنیم، مهیا کند.

وی با تاکید بر اینکه کتابخوانی و یادگیری امری است که از کودکی باید به آن پرداخته شود، عنوان کرد: کودکانی که امروز در کتابخانه‌ها حضور دارند، فضلایی خواهند شد که نماد فرهنگ ما می‌شوند و آرامش را به جامعه باز می‌گردانند و همدلی را افزایش می‌دهند.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: خداوند متعال توفیق حضور و فعالیت همگان را در عرصه کتاب و فرهنگ به همگان عطا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار ارائه شده از سوی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد در زمینه شاخص‌های کتابخوانی عنوان کرد: خوشبختانه از نظر شاخص‌های کتابخوانی در رتبه خوبی قرار داریم، اما برای استانی نظیر یزد، هنوز کافی نیست و همگان باید در راستای افزایش و هرچه بهتر شدن این شاخصه‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به چهار شاخصه کتابخوانی در کشور بیان کرد: تعداد کتابخانه‌ها، زیربنای کتابخانه‌ها، موجودی کتاب‌ها و تعداد اعضا، چهار شاخصه کتابخوانی است که استان یزد در تعداد، زیربنا و موجودی کتاب در کتابخانه‌ها، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و تنها در زمینه عضویت در کتابخانه‌ها، پس از استان سمنان در رتبه دوم قرار دارد.

محمدحسین پارساییان افزود: در حال حاضر 93 کتابخانه نهادی و 20 کتابخانه مشارکتی و در مجموع 113 کتابخانه فعال در استان یزد مشغول به کار هستند.

وی عنوان کرد: در کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی استان یزد، هم‌اکنون یک میلیون و 776هزار و 363 جلد کتاب موجود است که استان یزد در این شاخص رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد بیان کرد: یزد در زمینه زیربنای کتابخانه‌‌ها نیز در وضعیت خوبی به سر می‌برد و بیشتر نیازمند ارتقای کیفیت کتابخانه‌های استان و نزدیک شدن آنها به استانداردها است.

پارساییان خاطرنشان کرد: در حال حاضر زیربنای کل کتابخانه‌های استان یزد، 62 هزار و 260 مترمربع است که استان یزد در این شاخص رتبه نخست کشور را داراست.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به عضویت مردم یزد در کتابخانه‌ها به عنوان دیگر شاخص اصلی کتابخانه‌ها بیان کرد: در حال حاضر 84 هزار و 750 نفر معادل هشت درصد جمعیت استان یزد عضو کتابخانه‌ها هستند که استان یزد در این شاخص، پس از استان سمنان در رتبه دوم قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی 15 ایستگاه مطالعه در استان یزد خبر داد و افزود: شش مورد از این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های استان یزد راه‌اندازی خواهد شد.

در این مراسم از کتابداران، کتابخوانان،‌ رسانه‌ها، پیشکسوتان و خادمان عرصه کتاب تجلیل شد.

انتهای پیام/2464/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول