اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نبود کتابخانه‌های استاندارد و کتاب/کمرنگی گرایش افراد به خواندن

نبود کتابخانه‌های استاندارد و فضای مناسب برای مطالعه و از طرفی نبود کتاب‌های مناسب با موضوعات مختلف موجب می‌شود تا علاقه و گرایش افراد به مطالعه کمرنگ شود.

نبود کتابخانه‌های استاندارد و کتاب/کمرنگی گرایش افراد به خواندن

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در هفته کتاب به طور جدی‌تر پیگیری می‌شود و مسئولان شهرستان چالوس که رتبه برتر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را دارند بر تقویت مجمع خیران کتابخانه ساز تاکید دارند.

فعالیت انجمن خیران کتابخانه‌ساز این فرصت را می‌دهد تا در کنار اعتبارات دولتی کمک خیران به توسعه فضاهای کتابخانه‌ها و تجهیز این اماکن کمک کنند تا فرصت و علاقه مطالعه در افراد بیش از گذشته شود.

*راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی

عضو مجمع خیران کتابخانه‌ساز چالوس احداث فضاهای مشارکتی را از اهداف مهم خیران کتابخانه‌ساز عنوان کرد و افزود: از مهم‌ترین اهداف مجمع خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار ایجاد فضاهای مناسب کتابخانه‌های مشارکتی در شهرها و روستاها برای دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به کتاب است.

ویدا صیادی‌نژاد افزود: امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی است بلکه یک واجب ملی است.

وی اظهار داشت: مجمع خیران کتابخانه‌ساز چالوس در سال 1390 به ثبت شرکت‌ها رسید.

*اهدای بیش از 2 هزار متر زمین برای کتابخانه

صیادی‌نژاد از تشکیل 13 جلسه توسط این مجمع خبر داد و افزود: خیران کتابخانه‌ساز و کتابخانه‌یار شهرستان چالوس تاکنون موفق شدند زمینی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع برای احداث کتابخانه اهدا کند.

وی تصریح کرد: در همایش بزرگ مجمع خیران کتابخانه‌ساز مبلغ 110 میلیون ریال وجه نقد به این مجمع اهدا شد.

*ایجاد ایستگاه مطالعه

رئیس شورای اسلامی شهرستان چالوس بیان داشت:  قبول پرداخت حق عضویت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از جمله عملکردهای مجمع خیران کتابخانه‌ساز شهرستان چالوس است.

وی دیگر اهداف مجمع خیران کتابخانه‌ساز و کتابخانه‌یار چالوس را اجرای طرح رایگان استفاده از کتاب‌ها در ایستگاه‌ها و نقاط پر جمعیت عنوان کرد و گفت: با ایجاد ایستگاه کتاب در مکان‌های عمومی زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی فراهم شود.

 طهمورث مختاری ادامه داد: ارتباط ما با کتاب و مطالعه می‌تواند در یادگیری،انتقال تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و برنامه‌ریزی برای نسل‌های آینده در زمینه‌های گوناگون مثمر ثمر واقع شود.

*تجهیز کتابخانه‌ها از مهدکودک‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نقش مثبت انجمن خیران کتابخانه‌ساز در توسعه فضای کتابخانه‌ها بسیار مثبت ارزیابی کرد.

محمد اسماعیل امامزاده با تاکید بر رویکرد تربیتی مبتنی بر کتاب و مطالعه خاطر نشان کرد: برای ترغیب و تشویق کودکان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی تا تمام مهدهای کودک، استان را به کتابخانه‌های مختص این سنین مجهز کنیم.

وی یادآور شد: برای تقویت مطالعه دانش‌آموزان نیاز به تعامل با آموزش و پرورش داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران اضافه کرد: در هر کلاس نیز یک قفسه کتاب تعبیه شود و دانش‌آموزان در ساعات آموزشی نیز از این منابع استفاده کنند. در راستای تقویت کتابخوانی تاکنون 11 ایستگاه مطالعه راه‌اندازی کردیم که این ایستگاه‌ها تا پایان سال به 23 ایستگاه می‌رسد.

امامزاده خاطر نشان کرد: 10 ایستگاه مطالعاتی استان را به 212 هزار جلد کتاب مجهز کردیم و قرار است تا پایان سال 500 هزار جلد کتاب جدید به این ایستگاه‌ها تزریق شود.

*راه‌اندازی 3 کتابخانه عمومی در چالوس

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس با اعلام این که تاکنون 2 هزار و 700 متر مربع زمین توسط مجمع خیران کتابخانه‌ساز و کتابخانه‌یار به این کتابخانه اهدا شد،گفت: بدون شک خواندن انسان‌ها را کامل می‌کند و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید نهادینه و فراگیر شود.

رودابه آزادیان تصریح کرد: ساخت کتابخانه‌هایی در سینوا، هچیرود و کتابخانه مرکزی از جمله پروژه‌هایی است که در دست اقدام است.

وی با بیان این که کتابخانه عمومی شهرستان چالوس از پنج کتابخانه نهادی و چهار کتابخانه مشارکتی تشکیل شده است،گفت: برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین، تقدیر از برندگان زندانیان چالوس،برگزاری نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس و دهه‌ی کرامت،اجرای موفق طرح کتاب من،برگزاری کلاس‌های نقد ادبی،برگزاری کانون قرآن و نهج‌البلاغه و ارسال پیام‌های تبلیغاتی از طریق سامانه پیام کوتاه کتابخانه از مهم‌ترین فعالیت‌های کتابخانه عمومی شهرستان چالوس است.

*پرداخت حق عضویت رایگان

رئیس اعضای مجمع خیران کتابخانه‌ساز چالوس درباره ترویج فرهنگ مطالعه در چالوس گفت: برای توسعه کتاب‌خوانی پرداخت حق عضویت رایگان هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی را به مدت یکسال بر عهده گرفتیم.

حمزه شیخ‌الاسلامی با اشاره به این که  مجمع خیران کتابخانه‌ساز چالوس به مدت دو سال شکل گرفته است،افزود: اهدای زمینی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع و برگزاری همایش بزرگ خیران کتابخانه‌ساز مهم‌ترین فعالیت مجمع خیران کتاب‌خانه ساز را در چالوس عنوان کرد.

انتهای پیام/2296/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول