اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) خبر داد

تشکیل مجمع خیران مسجدساز در کشور

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) از تشکیل مجمع خیران مسجد ساز در شهرستان‌ها، استان‌ها و کشور خبر داد.

تشکیل مجمع خیران مسجدساز در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، سید ضیاالدین حزنی امشب در مراسم یادواره 25 شهید مسجد انقلاب منطقه چینی‌جان این شهرستان شهدا را گنجینه‌های با ارزش انقلاب خواند و اظهار داشت: شهدا پشتوانه عظیم کشور هستند.

وی به دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: بسیجیان خواب را از چشم دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا گرفتند.

حزنی با تأکید بر اینکه مردم ایران مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب هستند، تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن و حماسه 24 خرداد به جهانیان نشان داد ملت ایران بر مواضع خود ایستاده‌اند.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) دفاع هشت ساله ملت ایران در مقابل رژیم بعثی عراق را سبب شکست هیمنه دشمن خواند و بیان کرد: کمک کشورهای مختلف به صدام تاثیری در شکست این رژیم نداشت.

وی شهدا را سبب کسب آبرو برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: تعداد 98 هزار بسیجی در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

حزنی تعداد شهدای معلم در دوران دفاع مقدس را 3 هزار و 798 نفر عنوان کرد و گفت: تعداد 36 هزار و 167 نفر دانش‌آموز در هشت سال جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) میانگین سن شهدای دفاع مقدس را 22 سال ذکر کرد و یادآور شد: سن 44 درصد شهدای جنگ تحمیلی 19 تا 20 سال است.

وی 71 درصد شهدای دفاع مقدس را مجرد خواند و اظهار کرد: 20 هزار نفر از شهدای جنگ تحمیلی محمد نام داشتند.

حزنی نام 30 هزار شهید دفاع مقدس را علی عنوان کرد و افزود: 25 هزار نفر از شهدای جنگ تحمیلی رضا نام داشتند ضمن اینکه نام 14 هزار نفر از شهدای دفاع مقدس برگرفته از ائمه (ع) است.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) تعداد شهدای زن دفاع مقدس طبق آمار مرکز مطالعات جنگ را 4 هزار و 363 نفر دانست و بیان کرد: پنج هزار زن جانباز در کشور داریم و تعداد سه هزار نفر جانباز بالای 25 درصد هستند.

وی با اشاره به وجود 320 هزار جانباز در کشور، تصریح کرد: 100 هزار جانباز شیمیایی در کشور داریم.

حزنی وضعیت هشت هزار نفر از جانبازان شیمیایی را وخیم توصیف کرد و گفت: هر 72 ساعت یک جانباز به شهادت می‌رسد.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه 45 هزار نفر از رزمندگان در دوران دفاع مقدس اسیر رژیم بعثی شدند، خاطرنشان کرد: 25 هزار نفر مفقودالاثر از دوران دفاع مقدس داریم و وضعیت 20 هزار نفر از آنها تعیین تکلیف شده و تفحص برای پنج هزار نفر دیگر در جبهه‌ها در حال انجام است.

به گفته وی، دشمن بعثی به 147 شهر کشور در جنگ تحمیلی حمله کرده است.

حزنی در ادامه انجام فعالیت‌های عمرانی را از برنامه‌های قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) دانست و گفت: مجمع خیران مسجدساز در شهرستان‌ها، استان‌ها و کشور تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/84001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول