اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان

مسجد «محمدرسوالله» در دیواندره افتتاح شد

مسجد «محمدرسوالله» با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان از محل هزینه‌کرد زکات در روستای دیواندره چولبلاغ افتتاح شد.

مسجد «محمدرسوالله» در دیواندره افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دیواندره، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان عصر امروز در مراسم افتتاح این پروژه اظهار کرد: ساختن مساجد و برپا کردن نماز در آن بارزترین جلوه امر به معروف است.

قنبر موسی‌نژاد گفت: کمک به احداث و بهسازی مساجد عمل نیکی است که خداوند توفیق آن را به هر کسی نمی‌دهد.

وی از مساجد به عنوان پایگاه ترویج سنت‌های الهی نام برد و بیان کرد: مسجد سنگر اسلام است از این رو تمام برنامه‌ها و کارها باید با محوریت مساجد انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) طی چند سال اخیر با احیای فریضه زکات ضمن ترویج واجبات الهی در زمینه ساخت و احداث مساجد و رفع مشکلات نیازمندان گام‌های ارزشمندی برداشته است.

موسی‌نژاد بیان کرد: مسجد بزرگترین و مهم‌ترین جایگاه و بستر برای جهت دادن به بینش و گرایش افراد جامعه است.

امام جمعه دیواندره نیز در این مراسم به جایگاه مساجد نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که مسجد می‌سازند از ایمان‌داران واقعی هستند.

ماموستا عبدالحمید حسنی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید کسانی که مال خود را در راستای ساخت و بهسازی مساجد هزینه می‌کنند جزو هدایت‌یافتگان هستند.

وی با بیان اینکه ساخت و احداث مساجد یکی از روش‌های آبادانی مساجد است، خاطرنشان کرد: تلاش در راستای حضور بیش از پیش مردم به ویژه جوانان در مساجد از دیگر راه‌های آبادانی مسجدها است.

وی بر تلاش جامعه روحانیون در راستای هدایت بیش از پیش جامعه به سمت مساجد تاکید کرد و گفت: بسیاری از شخصیت‌های بزرگ در مساجد رشد و کمال یافته‌اند.

فرماندار دیواندره نیز در این مراسم اظهار کرد: مسجد بهترین پایگاه برای ترویج مبانی دین و عاملی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

سعدی نقشبندی با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب تلاش می‌کنند تا از طریق جنگ نرم بر جوانان ما تسلط پیدا کنند، بیان کرد: مساجد با نقش محوری خود محلی مناسب برای شناساندن و آگاه‌سازی جوانان با شیوه‌های ضد فرهنگی دشمنان است.

وی همچنین تقویت فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه را امری ضروری دانست و افزود: مشارکت خیرین در ساخت مساجد و مدارس یکی از کارهای ماندگار و بزرگ است که نشان از ارزش‌های دینی، مذهبی و فرهنگی منطقه دارد.

رئیس کمیته امداد دیواندره نیز در این مراسم اظهار کرد: مسجد روستای چولبلاغ با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 800 مترمربع بنا شده است.

به گفته انور خالدی، 500 میلیون ریال از اعتبار این مسجد از محل اعتبارات زکات و 500 میلیون ریال نیز از محل تشویقی سهم دولت تامین شده است.

وی در پایان تصریح کرد: یک‌میلیارد ریال مابقی اعتبار این مسجد از محل کمک‌های مردمی هزینه شده است.

انتهای پیام/79002‌/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول