اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ملک‌حسینی:

التماس کردن برای توسعه کتابخانه‌ها لازم است/خیرین کتابخانه‌ها را دریابند

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: حتی اگر شده برای توسعه کتابخانه‌ها باید به مسئولان التماس کرد.

التماس کردن برای توسعه کتابخانه‌ها لازم است/خیرین کتابخانه‌ها را دریابند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در نشست مدیران نهاد کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شأنی بالاتر از قرآن به عنوان یک کتاب در جامعه اسلامی وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: جایگاه رفیعی برای کتابداران باید قائل شویم و خودشان هم لازم است این منزلت را حفظ کنند و اگر برای امرار معاش به این شغل روی آورده‌اند شک نکنند که ضرر کرده‌اند.

آیت‌الله ملک‌حسینی افزود: به یقین کار کردن در جاهای دیگر از نظر تأمین شرایط مادی به مراتب وضعیت بهتری از خدمت در کتابخانه دارد و اگر این قشر از ابعاد معنوی آن استفاده نکنند به خصوص در موضوع مطالعه باز هم دچار خسران شده‌اند.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع متولیان امر کتاب و کتابخانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از این که در بسیاری از کتابخانه‌ها تنها به کتاب اهمیت داده می‌شود و کمتر از نشریات تخصصی و مجلات به روز خبری هست، تأکید کرد: فعالیت تک بعدی در کتابخانه‌ها اثرگذار نبوده چرا که امروزه همه آن‌چه که باید دانست تنها در نوشتار کتاب‌ها خلاصه نشده است.

نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری محیط برخی از کتابخانه‌ها را برای مطالعه نامناسب دانست و با تعبیر زهرمارخانه برای برخی کتابخانه‌ها، اظهار کرد: از میز و صندلی گرفته تا نورپردازی و رنگ آمیزی کتابخانه‌ها باید متناسب با مطالعه باشد که در کتابخانه‌های خودمان کمتر به آن توجه می‌شود.

آیت‌الله ملک‌حسینی در همین زمینه یکی از عوامل مخل در برخی کتابخانه‌ها را خود کتابداران دانست و گفت: کتابداری که در محل مطالعه موبایل خود را روشن نگه می‌دارد و یا از محل کتابخانه برای نشست و برخاست رفقا و دوستان استفاده می‌کند در این کار نمی‌تواند فرد موفقی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با توصیه به مسئولان استانی برای تجهیز کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: برای تجهیز کتابخانه‌ها اگر لازم باشد التماس هم می‌کنیم چرا که کتابخانه محلی برای سازندگی در جامعه است.

وی در ادامه با طرح سؤالاتی از مجموعه مدیریتی نهاد کتابخانه‌های استان در زمینه تعداد کتابخانه‌ها و سرانه کتابخوانی در استان تأکید کرد: باید در اماکن عمومی طرح پیک مهر را افزایش دهید تا سرانه کتابخوانی از آمار و ارقام فعلی بالاتر رود.

آیت‌الله ملک‌حسینی با انتقاد از عدم ورود خیران به حوزه کتاب و فقدان سرمایه‌گذاری در این بخش تصریح کرد: کار خیر فقط ساختن خانه و پر کردن شکم دیگران نیست بلکه باید در امور فرهنگی بیش از سایر جاها در امر خیر سرمایه‌گذاری شود.

انتهای پیام/2571‌/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول