یوسف ملکزاده امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در جهرم با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در راستای کلاهبرداری تلفنی اظهار داشت: دارندگان کارتهای عابربانک باید دقت لازم را برای پیشگیری از کلاهبرداری تلفنی از طریق انتقال وجه کارت به کارت داشته باشند.
وی با بیان اینکه زبان لاتین دستگاه خودپرداز، ویژه افراد غیرآشنا با زبان فارسی بوده و کسانی که به بهانههای مختلف شما را با استفاده از این بخش راهنمایی میکنند، کلاهبردار هستند، افزود: اگر قرار است پولی از طریق کارت عابربانک به حساب شما منتقل شود لازم نیست به بخش انتقال وجه دستگاه وارد شوید و اصرار طرف مقابل در این باره نشانه کلاهبرداری است.
رئیس پلیس انتظامی جهرم بیان کرد: برای اطمینان از واریز شدن پول به کارت شما، تنها به قسمت درخواست موجودی دستگاه عابربانک مراجعه کنید.
وی خاطرنشان کرد: ارسال پیامک یا تماس تلفنی از طریق شرکتهای مختلف ارائه دهنده تلفن همراه و تلفن ثابت به عناوین مختلف و هدایت شما به سوی دستگاه عابربانک و یا ارسال کارت شارژ، واریز وجه نقد به حساب شما، ارسال هدیه به درب منزل و درخواست کد ملی از شما و هر نوع کار خدماتی، پزشکی، تجاری و غیره به بهانههای مختلف از شگردهای کلاهبرداری است.
فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه در صورت مشاهده این موارد، از ارائه اطلاعات خودداری کرده و پلیس را مطلع کنید، تصریح کرد: در صورت مشاهده یا اطلاع از چنین افرادی مراتب را به مرکز فوریتهای پلیسی 110 اطلاع دهید.
انتهای پیام/2448/ش20/ث3001