اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک

سند فرهنگی سازمان‌های تابعه شهرداری شیراز رونمایی می‌شود

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: پیش‌نویس سند فرهنگی و اجتماعی سازمان‌های تابعه شهرداری شیراز برای نخستین بار در آینده‌ای نه چندان دور رونمایی می‌شود.

سند فرهنگی سازمان‌های تابعه شهرداری شیراز رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ زاده با اشاره به آغاز طرح‌ریزی مبانی برنامه‌ریزی استراتژیک و برنامه‌های عملیاتی از ابتدای سال 90 اظهار داشت: بر اساس این طرح‌ریزی، برنامه‌ای منسجم در سال 91 اجرا و برنامه سال 92 با بیش از 8 هزار صفحه برنامه اجرایی و عملیاتی تدوین و به سازمان فرهنگی و اجتماعی و بخش‌هایی از معاونت فرهنگی ابلاغ شد.

وی افزود: تدوین برنامه پنج ساله شهرداری با رویکرد فرهنگی و اجتماعی از دیگر برنامه‌های بلندمدت این حوزه در کنار سایر برنامه‌های شهرداری شیراز است که مبنای تدوین برنامه‌های سال 93 سازمان فرهنگی و ابلاغ به آن مجموعه برای اجرا خواهد بود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: این برنامه پس از تدوین و در نظر گرفتن و لحاظ سایر نیازها و در نهایت تصویب در هیئت مدیره برای اجرا به سازمان فرهنگی اجتماعی ابلاغ می‌شود.

فرخ‌زاده برنامه جامع فرهنگی را از دیگر اقدامات فاخر حوزه متبوع خود ذکر کرد و گفت: این برنامه برای نخستین بار از زمان تاسیس حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری تهیه و در بودجه سال 92 پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این برنامه جامع فرهنگی به شورای اسلامی شهر، مشاوران و برخی فعالان فرهنگی شهر شیراز تقدیم شد و پس از جمع‌بندی نظرات آنها و تکمیل شدن شرح خدمات، انجام پروژه در سال جاری طی مناقصه به بهترین و خبره‌ترین مشاور با اولویت بومی بودن در استان فارس اعطا می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: تدوین پیش‌نویس سند فرهنگی و اجتماعی سازمان‌های تابعه شهرداری شیراز به کمک مدیران عامل شهرداری از دیگر اقدامات موثر بوده است که توسط مشاوران حوزه معاونت و واحد برنامه‌ریزی در حال انجام بوده و برای نخستین بار از این سند در آینده‌ای نه چندان دور رونمایی می‌شود.

فرخ‌زاده ابراز داشت: تدوین برنامه عملیاتی منبعث از برنامه پنج ساله توسط کارشناسان، مشاوران و سازمان فرهنگی به صورت پیش‌نویس اولیه انجام شده که در حال بررسی در هیئت مدیره است و مراتب پس از بررسی در هیئت مدیره برای تدوین ریز برنامه‌های سال 93 به سازمان اعلام و در نهایت برنامه سال 93 در بهمن ماه سال جاری تصویب و به سازمان ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های دو سال اخیر باعث شکل‌گیری مجموعه‌ای منظم و منحصر به‌فرد شد که نتایج آن برنامه‌های فاخر در سه سال گذشته بوده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه این سیاست در آینده نیز ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از مشاوران خبره، نظرسنجی‌های میدانی، استفاده از اساتید و پیوند دادن برنامه‌ها با برنامه‌های شهرداری شیراز و در نهایت تصویب در برنامه پنج ساله شهرداری شیراز از نقاط قوت این برنامه‌ریزی‌ها است که نشان از تعالی و پویایی و هدفدار بودن برنامه‌ها برای حال و آینده دارد.

فرخ‌زاده افزود: آماده‌ایم الگوی برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و انجام شده را برای اجرا به سایر دستگاه‌ها و سایر شهرهای کشور منعکس و تجارب خود را به آنها منتقل کنیم.

انتهای پیام/2448/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول