اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 1404 صورت گرفت

بررسی طرح ورزش شیراز با حضور هیئت‌های ورزشی

با حضور اعضای شورای ورزش، روسای هیئت‌های ورزشی و به ریاست فرماندار شیراز متن پیش‌نویس طرح ورزش این شهرستان، مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی طرح ورزش شیراز با حضور هیئت‌های ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، در این جلسه فرماندار این شهرستان از هر یک از مسئولان هیئت‌های ورزشی خواستار تعیین اهداف کمی برنامه چشم‌انداز 1404 و برنامه‌های اجرایی برای نیل به این اهداف شد.

جواد زرین‌کلاه از روسای هیئت‌های ورزشی خواست که با ورود به سطح جامعه و مدارس، نسبت به شناسایی استعدادهای نوجوانان در سنین هفت تا هشت سال، در جهت برنامه‌ریزی‌های لازم برای شکوفایی استعدادها در راه نیل به قهرمانی تا سطح ملی و بین‌المللی اقدام کنند.

رئیس شورای ورزش شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: تامین ورزش از طریق توسعه ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی، زمینه‌سازی برای رشد فکری و علمی و توانمندسازی جوانان، احیا‌ و بازسازی اخلاق و فرهنگ در عرصه جوانان، مدیریت ستادی مختلف مرتبط با نیازهای جوانان و رفع تبعیض و ایجاد نگرش عدالت‌محور در توزیع مناسب امکانات و منابع از جمله مطالبی است که در طرح جامع ورزش شهرستان شیراز باید به صورت کاربردی به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های پیشنهادی در طرح جامع ورزش این شهرستان باید شفاف و راهکار مشخصی برای بسیاری از مشکلات موجود داشته باشد.

زرین‌کلاه با بیان اینکه شهرستان شیراز از استعدادهای ورزشی بسیاری بهره می‌برد که باید با یک برنامه‌ریزی منسجم این استعدادها شناسایی شود، ادامه داد: اگر بتوانیم با توسعه کمی و کیفی ورزش به نقاط محروم و کم‌برخوردار شهرستان شیراز توجه کنیم و اگر به ورزش جوانان اهمیت بدهیم، در آینده شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی کمتری خواهیم بود.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: بر همین اساس باید در طرح جامع به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که اجرای آن، رفع بی‌عدالتی در حوزه ورزش، جلوگیری از محرومیت ورزش روستایی، اخلاق در ورزش، مشارکت زنان، عمومی کردن ورزش از طریق توسعه ورزش همگانی، توجه به ورزش جانبازان و کاهش تدریجی مالکیت و تصدی‌گری دولت در حوزه ورزش را در پی داشته باشد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان شیراز تصریح کرد: کمی و کیفی بودن طرح، توجه هیئت‌های ورزشی به اهداف جزیی و کلان سند چشم‌انداز، استعدادیابی در رشته‌های ورزشی مختلف، تعامل مثبت بین هیئت‌ها و مجموعه‌های ورزشی، ارائه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، شناسایی مشکلات و ارائه راه حل از جمله مسائلی است که در تدوین این طرح باید به آنها پرداخته شود.

رئیس شورای ورزش و جوانان شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه ابتدا باید وضع موجود شناسایی و با استفاده از تجربه گذشته ببینیم در چه رشته‌های انفرادی و تیمی در سطح کشور صاحب جایگاه هستیم و در چه رشته‌هایی با توجه به استعدادهای موجود می‌توانیم جایگاه قهرمانی ملی و آسیایی و حتی جهانی کسب کنیم و بر این اساس هیئت‌های ورزشی خود بگویند تا رسیدن به سال 1404 به صورت پلکانی چه اهداف و برنامه‌هایی برای ارتقای وضع موجود خود دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد بسیاری از هیئت‌های ورزشی شیراز با توجه به منابع در اختیار قابل تقدیر است، اضافه کرد: به طور مثال در سند باید آورده شود در سال 1404 چهار نفر ملی‌پوش در فوتبال یا بسکتبال، والیبال و دیگر رشته‌های تیمی خواهیم داشت و در لیگ‌های قهرمانی کشور نیز جز مدعیان قهرمانی با استفاده از طرح جامع ورزش خواهیم بود.

وی ادامه داد: باید دید در ورزش‌های انفرادی به طور مثال در تنیس یا کاراته و دیگر رشته‌ها مانند پینگ‌پنگ، شطرنج، بوکس، ژیمناستیک، دارت و ... دو، سه، چهار قهرمان ملی‌پوش خواهیم داشت و برای رسیدن به این مهم نیازها در طرح و سهم دستگاه‌های مختلف و نوع همکاری باید مشخص شود.

زرین‌کلاه از داشتن حداقل سه قهرمان بین‌المللی تکواندو ،سه قهرمان بین‌المللی کشتی، سه قهرمان بین‌المللی دو و میدانی، دو قهرمان بین‌المللی پرش ارتفاع، یک قهرمان پرش طول در سطح بین‌المللی، دو قهرمان دوچرخه‌سواری در سطح بین‌المللی، دو قهرمان بین‌المللی در رشته تنیس روی میز و دو قهرمان وزنه‌برداری در سطح بین‌المللی به عنوان نمونه‌هایی از اهداف کمی برخی هیئت‌های ورزشی برای سند چشم‌انداز 1404 یاد کرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم این برنامه، یک سند ماندگار برای ورزش باشد و بتواند به عنوان یک الگو نه تنها در حوزه ورزش بلکه در مجموع برنامه‌ریزی مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ 2448/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول