اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود اصرار شهرداری برای جانمایی مراکز درمانی خصوصی

نماینده شیراز انتخاب محل را حق سرمایه‌گذار دانست

با وجود آن که شهردار شیراز در جلسه این هفته شورای شهر شیراز بر لزوم جانمایی مراکز درمانی در جنوب شهر تاکید کرد، نماینده مردم شیراز در مجلس ضمن مخالفت با این سخنان، انتخاب محل احداث مرکز درمانی خصوصی را حق سرمایه‌گذار دانست.

نماینده شیراز انتخاب محل را حق سرمایه‌گذار دانست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت در جلسه این هفته شورا تاکید کرد که در مورد اماکن بهداشتی و درمانی نابسامانی رخ داده و به سبب تمرکز اماکن بهداشتی و درمانی در نقاط مرکزی و بالای شهر، قیمت زمین در این مناطق از حالت نرمال خارج شده و مشکلات اجتماعی و اقتصادی دیگری پدید آمده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در برخی نقاط جنوب شیراز معابر عریض و بلوارهای بسیار خوبی ساخته اما اماکن بهداشتی و درمانی را به آنجا نمی‌برند و در نقاطی که معابر قابلیت توسعه ندارد متمرکز شده‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اما در همین زمینه امروز به خبرنگار فارس گفت: استفاده از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در احداث فضاهای اقامتی مرتبط با بخش بهداشت و درمان، احداث بیمارستان، درمانگاه، پلی کلینیک‌ها و ... باید مورد توجه باشد.

جعفر قادری افزود: تاکنون با نگاه‌های تنگ‌نظرانه‌ای که در این زمینه وجود داشته از امکان بالقوه فارس به عنوان قطب درمانی کشور استفاده نشده است.

وی ادامه داد: نباید وضع این‌گونه باشد که اگر سرمایه‌گذار بخواهد در قسمت‌های غربی و شمال شهر، بیمارستان یا درمانگاه بسازد ممانعت شود و این نگاه غلط وجود داشته باشد که اگر دولت آنجا رفت و نتوانست، بخش خصوصی ورود پیدا کند.

قادری تصریح کرد: این نگاه باید اصلاح شود و رویه این باشد که ابتدا بخش خصوصی هر جا خواست و برای او بازگشت سرمایه داشت سرمایه‌گذاری کند و هر جا نتوانست وارد شود از امکانات دولتی استفاده شده و کمبودها توسط دولت پر شود.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت این نگاه باعث شده که بخش خصوصی در طول چند سال گذشته سرمایه‌گذاری آنچنانی در فعالیت‌های مرتبط با بخش بهداشت و درمان نداشته باشد.

قادری بیان کرد: اگر این امکان فراهم می‌شد سرمایه‌گذاری‌های وسیع و گسترده‌ای در بحث بهداشت و درمان انجام شده و فارس به جایگاه شایسته خود به عنوان قطب توریسم درمانی کشور دست پیدا می‌کرد و بسیاری از دغدغه‌ها برای اشتغال و درآمد رفع می‌شد.

وی تصریح کرد: بخش صنعتی مرتبط با بهداشت و درمان به ویژه صنایع الکترونیک می‌تواند تکمیل کننده بخش سلامت باشد.

منطقه ویژه اقتصادی به منطقه ویژه سلامت نگاه درآمدی نداشته باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بحث بهداشت و درمان و بخش‌های اقتصادی مرتبط با آن اعم از توریسم‌درمانی یا صنایع مرتبط با آن سهم قابل توجهی در اقتصاد هر کشور دارد و علاوه بر آن که هزینه‌های بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد می‌تواند اشتغال و درآمد قابل توجهی در جامعه ایجاد کند.

قادری ادامه داد: یکی از شهرهایی که ظرفیت بسیاری برای توجه به بخش بهداشت و درمان فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با آن را دارد شیراز است.

وی اضافه کرد: از گذشته شیراز به عنوان قطب درمانی و قطب سلامت کشور مطرح بوده و محل مراجعه بسیاری از بیماران خارج از کشور و استان‌های همجوار محسوب می‌شده است.

قادری ابراز داشت: فارس در بین استان‌های جنوبی محوریت درمانی دارد و در برخی حوزه‌ها مانند پیوند کبد نه تنها در منطقه بلکه در کل کشور و حتی خاورمیانه حرف نخست را می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: سعی بر این بوده که برای تقویت این بخش در فارس امکانات و ظرفیت‌هایی فراهم شود چنانکه نخستین نقطه ویژه سلامت در این استان مصوب شد.

قادری بیان کرد: لازم است که دانشگاه علوم پزشکی و منطقه ویژه اقتصادی کمک کنند تا هر چه سریع‌تر این قابلیت بالفعل شود.

این نماینده مجلس در ادامه ابراز داشت: منطقه ویژه اقتصادی خود توان مالی ندارد و باید اجازه دهد سرمایه‌گذاران در بحث منطقه ویژه سلامت وارد شده و کار را به دست گیرند.

وی یادآور شد: ساز و کاری که در مورد منطقه ویژه سلامت در نظر گرفته شده مانع از ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی شده و باید توجه داشت زمانی که منطقه ویژه سلامت به عنوان یک نقطه زیر پوشش منطقه ویژه اقتصادی تعریف شد با این دید بود که منطقه جدید تعریف نشود تا مصوبه مجلس نیاز داشته و به پیچ و خم بروکراسی اداری دچار شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز داشت: مسئولان منطقه ویژه اقتصادی نباید به منطقه ویژه سلامت به عنوان یک سرمایه نگاه کنند و اجازه توسعه را ندهند.

وی ادامه داد: در حوزه‌های دیگر نیز هر جا دیداری با رئیس جمهور، وزرا و مسئولان ذی‌ربط داشته‌ایم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ویژه شیراز در بحث سلامت را معرفی کرده‌ایم و در بودجه‌های سنواتی نیز سعی کردیم برای مراکز تحقیقاتی فارس کد و ردیف بودجه را محقق کنیم.

قادری افزود: در خود استان فارس نیز باید از ظرفیت خیران برای توسعه فعالیت‌های مرتبط با بخش بهداشت و درمان استفاده شود با این توجه که این موضوع نباید جایگزین سرمایه‌گذاری دولت باشد بلکه باید سرمایه‌گذاری خصوصی در جایی هزینه شود که امکانات و سرمایه‌گذاری دولت را نیز به سمت فارس سوق دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های صنعت هوایی که بتواند دسترسی به شیراز را در طول ساعات مختلف شبانه‌روز محقق کند می‌تواند تسهیل کننده استفاده بیماران کشورهای حاشیه خلیج فارس از امکانات درمانی شیراز باشد.

وی در پایان نکته‌ای متذکر شد و بیان کرد: در کنار این اقدامات باید امکانات اسکان، بستری و تفریح نیز برای بیماران در نظر گرفته شده و پروازها به کشورهای عربی توسعه پیدا کند به نحوی که پروازهایی که از کشورهای منطقه به مشهد و تهران وجود دارد به شیراز نیز انجام شود.

انتهای پیام/2448/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول