اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج

4 اکیپ پزشکی درمانی به مناطق محروم اراک اعزام شد

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج چهار اکیپ پزشکی درمانی به مناطق محروم شهرستان اراک اعزام شد.

4 اکیپ پزشکی درمانی به مناطق محروم اراک اعزام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرمانده سپاه اراک صبح امروز در مراسم بدرقه این اکیپ‌ها گفت:‌ بسیج جامعه پزشکی سپاه اراک هر ساله با اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق محروم و با هدف خدمت‌رسانی ‏گام‌های مثبتی در راستای سلامت بر می‌دارد‎.‎

سید عطاالله میرکمالی افزود:‌ این تیم‌های پزشکی در قالب اردوهای جهادی یک روزه به مناطق روستایی اعزام می‌شوند و خدمات ویزیت رایگان، توزیع دارو و خدمات بهداشتی را به روستاییان ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این اردو محرومیت‌زدایی و درمان بیماری‌های عمومی مردم منطقه است.

فرمانده سپاه اراک خاطرنشان ساخت: اردوهای پزشکی در مناطق کم برخوردار فرصت مناسبی برای آشنایی پزشکان جوان با شرایط سخت و استفاده از کم‌ترین امکانات درمانی است.

میرکمالی افزود: گروه‌های اعزامی شامل پزشک، پرستار و بهیار است که به مناطق محروم استان از جمله روستاهای کودرز و تلخاب شهرستان فراهان و استوه و کودر خنداب اعزام می‌شوند و خدماتی چون ویزیت و داروی رایگان را به ساکنان این مناطق ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج، شجره طیبه بسیج را به تعبیر مقام معظم رهبری مظهر عظمت و نیروی کارآمد درونی کشور و مایه افتخار نظام اسلامی دانست و ادامه داد: ویزیت رایگان بسیجیان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا در مراکز بهداشتی و درمانی، انجام ویزیت رایگان بیماران مناطق محروم و اهداء خون توسط بسیجیان از دیگر اقدامات در هفته بسیج است.

میرکمالی پیرامون اهداف تشکیل بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان ساخت:‌‌ استفاده از توان ‏تخصصی بهداشتی و درمانی این قشر و همچنین خدمات رسانی به نیازمندان و کمک به ارتقاء سطح علمی جامعه و بسیجیان و زنده ‏نگه داشتن یاد شهدای قشر جامعه پزشکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل سازمان بسیج جامعه پزشکی بوده است.‎

وی ادامه داد: هفته بسیج یادآور تلاش سلحشوران بسیجی در راستای آبادانی، دفاع، پیشرفت و سازندگی در کشور است.

فرمانده سپاه اراک در ادامه از برگزاری 100 عنوان ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات تیراندازی، دارت، طناب‌کشی، کوهنوردی، فوتسال، دوچرخه‌سواری، برگزاری چهار یادواره شهدا، گلباران قبور شهدا، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع شهید و شهادت،‌ انتشار گاهنامه هفته بسیج، برپایی نمایشگاه سبک زندگی اسلامی و تقدیر از بسیجیان نمونه بخشی از برنامه‌های این هفته است.

میرکمالی برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری کارگاه عفاف و حجاب، گلباران قبور پاک و مطهر شهدا، برگزاری مراسم خاطره‌گویی، برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی، تقدیر از بسیجیان نمونه، سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری نشست‌های روشنگری، افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی، دیدار اعضای حلقه‌های صالحین با خانواده شهدا، برگزاری کارگاه پدافند غیر عامل، برگزاری اردوهای طرح هجرت و... را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان اعلام کرد.

انتهای پیام/87012/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول