اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

اعتبارات عمرانی در بخش خصوصی فعال شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با فعال کردن اعتبارات عمرانی در بخش خصوصی، شاهد تاثیر مثبت آن در اشتغالزایی می‌شویم.

اعتبارات عمرانی در بخش خصوصی فعال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌علی عبدالله‌زاده  پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان طبس اظهار داشت: اوضاع کنونی کشور نسبت به دو سال قبل بسیار متفاوت است.

وی افزود: در سال گذشته از 45 هزار میلیارد تومان صادرات نفتی، 15 هزار میلیارد تومان آن اختصاص داده شده است.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: این موضوع تاثیرات زیادی در پروژه‌های عمرانی داشته است.

عبدالله‌زاده تصریح کرد: با فعال کردن اعتبارات عمرانی در بخش خصوصی، شاهد تاثیر مثبت آن در اشتغالزایی می‌شویم که ما در این زمینه مشکل داریم.

وی متذکر شد: قرار شده است شش درصد از واریزی‌ها به صندوق توسعه ملی به پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد.

عضو کمیسیون بودجه کشور با بیان این‌که از پول صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها کمتر استفاده شده است، ادامه داد: لازم است بخش خصوصی و تولیدی از محل صندوق توسعه ملی مورد حمایت قرار گیرند.

عبدالله‌زاده گفت: در طبس زیرساخت‌های زیادی وجود دارد اما این کافی نبوده و با توجه به امکانات و منابع موجود در این شهرستان می‌توانیم اشتغال بیشتری ایجاد کنیم.

وی کمبود آب را معظل اصلی این شهرستان عنوان کرد و اذعان داشت: باید تمام نمایندگان و مسئولان در صدد رفع این معظل در طبس برآیند.

آبرسانی 400 روستا در خراسان جنوبی با تانکر

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس با اشاره به این‌که 400 روستا در خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: این استان از تمامی استان‌های کشور برای انتقال آب مستحق‌تر است.

عبدالله‌زاده همچنین با اشاره به نیروگاه حرارتی طبس، تصریح کرد: در برنامه بودجه هرساله برای این نیروگاه اعتباری مدنظر قرار گرفته می‌شود که این اعتبار کافی نبوده و نیاز است بخش خصوصی وارد این عرصه شود.

وی گازرسانی را یکی دیگر از مشکلات طبس عنوان کرد و گفت: در دور اول سفر ریاست‌جمهوری دولت دهم طرح گازرسانی به طبس، دیهوک و عشق‌آباد مصوب شد.

گازرسانی به تمام منازل طبس تا پایان پاییز

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی افزود: پایان فصل پاییز تمامی خانه‌ها در طبس گازرسانی می‌شوند، ولی در بخش دیهوک نقشه‌برداری و طراحی آن انجام شده است و لازم است روند گازرسانی به این بخش تسریع یابد.

عبدالله‌زاده گفت: همچنین برای گازرسانی به عشق‌آباد نیز 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تا‌کنون 2.5 میلیارد تومان آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: بعد از الحاق طبس به خراسان جنوبی این 10 میلیارد تومان باید به مردم عشق‌آباد بازگردانده شود.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است و باید با تلاش مسئولان این فاصله برطرف شود.

عبدالله‌زاده یادآور شد: وضع درمان در این منطقه مناسب نبوده و باید توجه بیشتری به این موضوع صورت گیرد.

انتهای پیام/69017/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول