اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر پرند در گفت‌وگو با فارس:

شرکت عمران پرند 10 درصد پارک‌ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند

عضو شورای شهر پرند با بیان اینکه شرکت عمران پرند حق تجاری کردن 10 درصد از فضای پارک‌های این شهر را برای خود قائل شده است، گفت: با این کار شهرداری پرند در آینده با مشکل مواجه می‌شود.

شرکت عمران پرند 10 درصد پارک‌ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ساکنان شهرک آفتاب شهر جدید پرند نسبت به ساخت فضاهای تجاری که به صورت غیر استاندارد در مکان‌های مسکونی و فضای سبز آن‌ها ایجاد می‌شود، معترض هستند و در نامه‌ای اعتراضشان را نشان دادند که واکنش روابط عمومی شهر جدید پرند را به دنبال داشت.

ساکنان شهر پرند این روزها با مشکلی جدید مواجه شده‌اند و آن هم تغییر کاربری اراضی فضای سبز و مشاع اطراف برج‌ها و فروش آن‌ها با قیمت‌های بالا به اصناف و فروشندگان صنعتی است؛ ‌معضلی که موجب تخریب چهره پایتخت مسکن مهر ایران شده است. 

سیامک کنعانی یکی از اعضای شورای شهر جدید پرند در این باره به فارس گفت: یکی از موارد مطرح شده روزهای اخیر شورای شهر پرند رسیدگی به معضل تبدیل بوستان‌ها به فضای تجاری بوده است و در این باره معاون فنی استانداری تهران هم از شهرک آفتاب بازدید داشته است.

وی افزود: به گفته بازرسان استانداری، تبدیل کاربری در طرح جامع 92 اصلاح شده است و این فضاهای سبز تبدیل به کاربری تجاری شده‌اند، چرا که بر اساس نیاز روز ایجاد می‌شود. شهرداری پرند هم موظف است، بر اساس صدور مجوز کاربری تجاری مجوز ساخت بدهد. 

عضو شورای شهر جدید پرند یادآور شد: این که ما بتوانیم جلوی تبدیل شدن فضای سبز به تجاری را بگیریم در حد و توان شورای شهر نیست و قوه‌ای بالاتر از نیروی ما نیاز است تا شورای شهر در این فضا بدنام نشود.

 

وی با بیان اینکه شرکت عمران شهر جدید پرند حق تجاری کردن 10درصد از فضای پارک‌های این شهر را برای خود به وجود آورده است، تا آن را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: شرکت عمران شهر جدید پرند اکنون با واگذاری 10 درصد از فضای پارک‌ها به بخش خصوصی عملا کاری می‌کند که شهرداری در آینده در آن بخش واگذار شده حقی نداشته باشد، یعنی این واحدهای خصوصی هزینه نگهداری و .. پرداخت نکنند و مسئولیت نگهداری از پارک‌ها هم به شهرداری محول می‌شود.

 

سعید میرزایی از دیگر اعضای شورای شهر پرند در این خصوص به خبرنگار فارس، گفت: ما در جریان خواسته‌های شهروندان حرکت می‌کنیم و با آنچه که مخل آسایش نظم مسکن مهر باشد، مقابله می‌کنیم و جلوی آن را می‌گیریم.

به گزارش فارس، هر چند وزارت مسکن، طرح‌های تفصیلی برای ایجاد ساختمان‌های تجاری در اطراف مسکن‌ مهر در نظر گرفته است، اما نبود نظارت‌های لازم فرصت سودجویی برای نهادهای داخلی شهر جدید پرند را به وجود آورده تا این بنا‌ها را به صورت غیراستاندارد و غیرقانونی گسترش یابند.

 

ساخت فضاهای تجاری در نزدیک برج‌ها، بیشتر حاکی از آن است که شهرداری شهر جدید پرند و شرکت عمران این شهر به فکر منافع مادی خود باشند و به خاطر نزدیک بودن به مراکز مسکونی و پرجمعیت، لکه‌های ریز (قطعه‌های کوچک) زمین را تبدیل به فضاهای تجاری ‌کنند.

این امر علاوه بر ایجاد معضلات اجتماعی، به وجود آوردن ترافیک و از بین بردن پارکینگ برای وسیله نقلیه ساکنان محل، زیبایی شهر را هم زیر سؤال می‌برد.

رشد قارچ‌گونه فضاهای تجاری که بیشتر آنها در فضاهای سبز مناطق مسکونی ایجاد می‌شود، معضلی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد، معضلات و مشکلات دیگری همچون کمک‌رسانی در زمان بحران و غیره را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول