اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کرمان خبر داد

انتشار مصاحبه‌های تصویری مجرمان با عنوان «عبرت»

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان کرمان از تولید 22 مصاحبه تصویری از مجرمان باسابقه به‌ منظور پیشگیری از وقوع جرم در استان کرمان خبر داد.

انتشار مصاحبه‌های تصویری مجرمان با عنوان «عبرت»

حمید خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از تولید 22 مصاحبه تصویری با مجرمان برای پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و اظهار داشت: این امر موجب می‌شود تا از تجربیات و راهکارهای مجرمان در راستای پیشگیری از وقوع جرم استفاده شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: مصاحبه‌های تصویری با مجرمین در سه لوح فشرده با عنوان «عبرت» منتشر شده است.

وی افزود: به‌ منظور پیشگیری از وقوع جرم و با هدف اطلاع‌‌رسانی و هشدار به شهروندان، تعدادی کلیپ‎ نیز در قالب نماهنگ‌، انیمیشن و یا مصاحبه ساخته شده است.

خالقی عنوان کرد: موضوعات کلیپ‌های ساخته شده شامل عواقب نداشتن گواهینامه رانندگی، تمرّ‌د نسبت به مأموران دولت، جیب‌بری در اتوبوس‎های واحد، فراری دادن متهم مواد مخدر، تقلب در امتحان، سرقت زیورآلات کودکان در پارک، کیف‎قاپی، مصرف سیگار مساوی با شروع جرائم، استفاده از ماهواره سبب تخریب خانواده، خودرو‎های مسافرکش شخصی و شکار غیرمجاز است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: برای امکان انعکاس و انتقال این نماهنگ‌ها از طریق بلوتوث به افراد‌ این نماهنگ‌ها هر کدام به مدت چهار دقیقه ساخته شده‎اند.

خالقی با بیان اینکه تا پایان امسال ساخت 10 کلیپ دیگر در ا‎ین حوزه در دستور کار قرار دارد، گفت: شش انیمیشن هم در این حوزه تولید می‌شود.

وی‌ با اشاره به اینکه از ابتدای امسال نیز شش انیمیشن در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و هر کدام به مدت سه دقیقه تولید شده است، گفت: از این تعداد سه انیمیشن با لهجه کرمانی‌ تولید شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: سه انیمیشن نیز با زبان رسمی و با سبک جدید که حتی قابلیت نمایش در رسانه ملی را هم دارند، در این حوزه تولید شده است.

خالقی موضوعات انیمیشن‎های ساخته شده در این حوزه را سرقت در مغازه، سرقت در خودرو، چک ضمانتی، مواد روان‎گردان شیشه و اختلالات خانوادگی عنوان کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر کلیپ‎ها و انیمیشن‎های تولید شده با فرمت‎های متفاوت بر روی سایت معاونت اجتماعی دادگستری استان کرمان قرار دارند.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول