نادر صفری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با عنایت به تفکر توسعه شهر ارومیه در عصر حاضر، تاثیرات تکنولوژیهای روز و تغییرات شتابنده در حوزه فناوری، مدیریت شهری را بر آن داشته تا در توسعه شهر ارومیه دست به تدبیر ببرد.
وی افزود: شهرداری با پرداخت تفکرات نوین و توجه به نگرشهای جدید به خصوص مدیریت استراتژیک که زاییده تفکر ارگانیکی است در جهت روان سازی ترافیک ارومیه دست به اقدام زده است.
صفری تصریح کرد: تفکر راهبردی توسعه شهر ارومیه در حال شکلگیری است و بر این اساس در بعد روان سازی ترافیک با نگرش کلان نسبت به شناسایی چهار رینگ و بیش از 11 کریدور در محدوده شهر بررسی و اقدام شده است.
وی خاطرنشان کرد: 150 کیلومتر از مسیر رینگها و کریدورهای شناسایی شده به ثبت مختصات محیطی و عینی در دسترس قرار گرفتهاند.
صفری اظهار داشت: تاثیرات این اقدامها تا حدی مهم است که با احداث تقاطعهای غیرهمسطح و تعریض راهها شاهد افزایش بعد فیزیکی راهها و روانی ترافیک خواهیم بود.
وی در خصوص روانسازی ترافیک محدوده بیرونی شهر، افزود: در این راستا نسبت به شناسایی و راهاندازی کمربند بیرونی شهر ارومیه نیز اقدام شده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه گفت: کمربند بیرونی شهر ارومیه در طول 33 کیلومتر و حداقل با پنج تقاطع غیرهمسطح شناسایی و نسبت به انجام عملیات تکمیلی آن اقدام شده است.
وی ابراز داشت: در جهت روان سازی ترافیک شهر ارومیه در کمربند بیرونی شهر که آخرین و مهمترین رینگ محسوب میشود در صدد استقرار بزرگراه با باندهای تندرو و کندرو هستیم که با توجه به توپوگرافی محلی گزینههایی همچون پلهای کابلی و تونل از گزینههای انتخابی و شاخص این طرح است.
صفری در خصوص کریدورها تصریح کرد: براساس مطالعات و طراحیهای که انجام گرفته حدود 10 کیلومتر از باندهای زیر ساخت به باند کندرو تبدیل خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: میزان حجم فعالیتهای شهرداری از لحاظ وسعت، حجم و ریالی غیر مقایسه با سالهای گذشته است، افزود: پیشبینی میشود تا پایان سال اقدامات شهرداری بیش از 446 میلیارد هزینه در بر داشته باشد.
انتهای پیام/61007/ح30/ث3001