اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد:

قوانین مدونی در زمینه فرهنگ ترافیک نداریم

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد از نبود قوانین مدون در زمینه فرهنگ ترافیک انتقاد کرد.

قوانین مدونی در زمینه فرهنگ ترافیک نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی امامی میبدی ظهر امروز در نشست خبری طرح حرکت که در اتاق جلسات فرهنگسرای ترافیک سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از معضلات بزرگی که در زمینه فرهنگ‌سازی برای ترافیک وجود دارد، همین مسئله است.

وی تصریح کرد: باید تمام ارگان‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی برای ترافیک قوانینی مشخص داشته باشند تا بتوان اقدامات مؤثری برای حل این معضل انجام داد.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه ترافیک از دیرباز یکی از معضلات کلان‌شهرها بوده گفت: این پدیده راهکارهای زیادی دارد که مهم‌ترین آنها توسعه فرهنگ حمل و نقل سالم و ترافیک در شهرهای پرجمعیت است.

امامی میبدی با اشاره به اینکه در شهر مشهد روزانه 6 میلیون سفر درون‌شهری انجام می‌شود، متذکر شد: بین 10 تا 11 درصد از این سفرها در زمان‌های پیک رفت و آمد شهری است که می‌توان ترافیک را در این زمان‌ها با رعایت اصول حمل‌ونقل سالم کاهش داد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال استفاده از وسایل حمل ‌و نقل عمومی به جای وسایل حمل و نقل شخصی یک راهکار مناسب است که در شهر مشهد به آن توجه نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد افزود: در حالی که یک دستگاه اتوبوس می‌تواند چندین برابر خودروهای شخصی مسافر جابه‌جا کرده و سبب کم حجم‌تر شدن ترافیک در مسیرهای اصلی شهر و ساعات پر ازدحام می‌شود ولی شهروندان تمایل بیشتر به استفاده از اتومبیل‌های شخصی دارند.

انتهای پیام/2202/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول