اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رزن در مجلس:

هفته کتاب زمینه‌ساز جریان مستمر فرهنگی مطالعه باشد

نماینده مردم رزن در مجلس با اشاره به اینکه هفته کتاب باید زمینه‌ساز یک جریان مستمر فرهنگی برای گرایش مردم به مطالعه باشد، گفت: خرد و عقل در سایه مطالعه تقویت می‌شود.

هفته کتاب زمینه‌ساز جریان مستمر فرهنگی مطالعه باشد

عطاء‌الله سلطانی‌صبور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه باید فرهنگ مطالعه را در جامعه تقویت کرد، افزود: در حال حاضر میزان مطالعه در جامعه متناسب با فرهنگ غنی ایران اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه احترام به کتاب و میزان تیراژ آن نیز در شرایط خوبی قرار ندارد، خواستار توجه بیشتر به کتاب شد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کتاب به عنوان بستان علما نام گرفته و به عنوان بهترین تفرجگاه اهل علم و معرفت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگساز باید در زمینه تبلیغ فرهنگ مطالعه وارد شوند، ابراز داشت: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید تبلیغ فرهنگ مطالعه در جامعه را مد نظر ویژه قرار دهند.

سلطانی‌صبور با اشاره به اینکه هفته کتاب باید زمینه‌ساز یک جریان مستمر فرهنگی برای گرایش مردم به سوی مطالعه باشد، ادامه داد: از آن جا که خرد و عقل در سایه مطالعه تقویت می‌شود باید در این مسیر گام برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تیراژ بالای کتاب‌های دفاع مقدس و رغبت مردم برای مطالعه آن گفت: کتاب‌های دفاع مقدس جریان بالنده‌ای است که تأثیر خودش را روی فرهنگ می‌گذارد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امید است اصحاب هنر با تبدیل کتاب‌های دفاع مقدس به فیلم، زمین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه را ایجاد کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از کتاب‌ها مهجور هستند در صورتی که بهترین منبع برای معرفی بیشتر فرهنگ کشور به شمار می‌روند، افزود: نمونه این کتاب‌ها را می‌توان در آثار سهروردی و یا حکیم بوعلی سینا مشاهده کرد.

سلطانی‌صبور ابراز داشت: نگارش ساده‌تر این کتاب‌ها علاوه بر اینکه مخاطبان را با مضامین این آثار ارزشمند آشنا می‌کند باعث معرفی بیشتر فرهیختگان و دانشمندان خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به تأثیر نمایشگاه کتاب بر جامعه افزود: ایجاد جاذبه در نمایشگاه، ارائه کتاب‌های متنوع و به روز در جذب افراد به ویژه جوانان مثمر ثمر است.

انتهای پیام/89002/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول