اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد

فعالیت 12 مرکز بهداشت در محدوده شرق اهواز

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: در مرکز شرق اهواز، 12 مرکز بهداشت، 16 پایگاه بهداشت و 13 خانه بهداشت مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت 12 مرکز بهداشت در محدوده شرق اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهرداد شریفی در نشست خبری که ظهر امروز در محل مرکز بهداشت شرق اهواز برگزار شد اظهار کرد: ما در حوزه سلامت متولی کار هستیم اما تامین کننده بخش سلامت و درمان نیستیم بلکه وظیفه پیشگیری را برعهده داریم.

وی بیان کرد: بخش سلامت و درمان تنها 20 تا 25 درصد در سلامتی افراد نقش دارد و 75 درصد آن با همکاری بین بخش‌ها انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با بیان اینکه اولویت کاری ما سلامت شهروندان است افزود: در شش ماهه نخست سال سعی کردیم در راستای رفاه حال شهروندان مراکز بهداشت غیزانیه، زرگان، فاز سه کورش و مرکز درمانی شماره یک و دو را تجهیز و تعمیر کنیم.

وی افزود: همچنین مراکز شماره چهار و شش که با مشکل مواجه بودند برطرف کردیم و تا دو ماه آینده مرکز بهداشت کوی آل صافی را تجهیز و تعمیر خواهیم کرد.

شریفی از تجهیز و راه‌اندازی مرکز آزمایشگاهی آب‌شناسی خبر داد و گفت: در این مرکز که از استانداردهای روز جهانی برخوردار است از یک هزار و 22 نمونه میکروبی و شیمیایی آزمایش گرفتیم که 90 درصد نتایج مطلوب بود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی آزمایشگاه بررسی میزان ید نوزادان از دیگر دستاوردهای این مرکز به شمار می‌رود افزود: در شش ماهه نخست سال از 57 هزار و 432 نوزاد آزمایش تیروئیدی و نقص آنزیم به عمل آمد که اگر این کار صورت نمی‌گرفت 80 کودک دچار عقب‌ماندگی ذهنی می‌شدند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از راه‌اندازی مراکز آزمایشگاهی جهت ازدواج خبر داد و گفت: تاکنون 14 هزار مورد ازدواجی به ما مراجعه کردند.

وی ادامه داد: سالانه به ازای هر 100 هزار نفر 26 مورد بیماری سل مشاهده می‌شود که در سال جاری سعی کردیم با رعایت نکات بهداشتی از بروز این بیماری جلوگیری کنیم.

شریفی عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال از 3 هزار بیمار مشکوک به اسهال و استفراغ نمونه‌برداری به عمل آمد که حتی یک مورد بیماری مشکوک مشاهده نشد.

وی اضافه کرد: همچنین از 2 هزار بیمار تب‌دار مشکوک آزمایش صورت گرفت که حتی یک مورد بیماری مشکوک به مالاریا مشاهده نشد.

وی ادامه داد: در سال جاری بالغ بر 22 هزار تست عدم اعتیاد انجام دادیم که 200 مورد مثبت مشاهده شد که در راستای ترک آن‌ها اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز اظهار کرد: در مرکز شرق اهواز، 12 مرکز بهداشت، 16 پایگاه بهداشت و 13 خانه بهداشت مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه با برنامه‌هایی که در مرکز انجام دادیم 70 تا 80 درصد رو به جلو حرکت کردیم افزود: با راه‌اندازی کمیته تحقیق و پژوهش سعی کردیم کاملا علمی و کار‌شناسانه حرکت کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: در روزهای اخیر به واسطه این کمیته آزمایشات متفاوتی بر روی چند نمونه دیابتی و ایدزی انجام دادیم که شاهد دستاورد خوبی بودیم.

انتهای پیام/ 72015/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول