اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده کودکان در اردبیل:

خانواده‌ها به قدر خرید پفک به کتاب کودکان اهمیت دهند

نویسنده کتاب حوزه کودک گفت: خانواده‌ها باید به اندازه خرید پفک نمکی و دیگر تنقلات به خرید کتاب به عنوان غذای روح کودکان توجه کنند.

خانواده‌ها به قدر خرید پفک به کتاب کودکان اهمیت دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد رمضانی عصر امروز در مراسم نقد کتاب «الاکلنگ کودکی، ماشین هاچی کوچی» در اردبیل اظهار داشت: بهره‌مندی از نظرات مخاطبان به خصوص اعضای ادبی مراکز کانون که در سایه زحمات مربیان دید انتقادی در آنها پرورش یافته و کتاب را موشکافانه ارزیابی می‌کنند، ضروری است، بنده از چنین نشست‌هایی استقبال می‌کنم و باید بگویم استفاده‌های زیادی از چنین نشست‌ها برده و چیزهای زیادی یاد می‌گیرم.

وی در جواب سئوال یکی از اعضا که پرسید آیا شخصیت‌های رمان در دنیای واقعیت هم هستند یا نه؟ تصریح کرد: تمام رمان‌ها ریشه در واقعیتی دارند که نویسنده آن را از لابه‌لای زندگی روزمره و تجربیات و دیده‌های خود استخراج می‌کند و گاه با کمی بزرگ‌نمایی در کتاب می‌آورد، شخصیت‌های رمان الاکلنگ کودکی هم به نوعی در زندگی روزمره ما حضور دارند حتی آن شخصیت‌های سرزمین رویای مادربزرگ هم اگر دقت کنیم در اطراف ما دیده می‌شوند مثلاً دقت کنید به شخصیت آقای «هرگز و نه» که با کمی دقت می‌توان نمونه‌هایی از آن را در زندگی واقعی هم شناسایی کرد.

رمضانی در برابر خیل سئوال‌های اعضا و مربیان کانون اردبیل که می‌خواستند تأثیر و جایگاه رویا در زندگی واقعی و اینکه آیا زندگی در رویا و خیال خوب است یا در پیشرفت انسان تأثیر منفی دارد، خاطر نشان کرد: همه انسان‌ها نیازمند رویا هستند هر کس که رویاهای قوی‌تری داشته باشد در دنیای واقعی هم قدرتمند است، خداوند انسان را به گونه‌ای آفریده که هر چه تصور کند، می‌تواند به همان دست یابد، این گفته در علم روانشناسی اثبات شده به اصطلاح همانیم که می‌اندیشیم، با این گفته پی به ارزش و جایگاه رویا می‌بریم کودکی که خود را پزشک تصور می‌کند بدون شک انگیزه‌های لازم برای پزشک شدن را نیز در خود تقویت می‌کند و در آینده به آن هدف دست می‌یابد.

دبیر دبیرستان‌های تبریز در جواب یکی از اعضا که در مورد تفاوت بارز کتاب در نوع صفحه‌آرایی و اینکه آیا نویسنده می‌خواسته کتابی متفاوت از بقیه ارائه دهد،‌ اضافه کرد: هرگز به فکر ارائه کتاب متفاوت نبودم بلکه حس کردم این کتاب نیازمند چنین صفحه‌آرایی است و می‌تواند به مخاطب کمک کند.

وی بیان کرد: از کتابی که می‌نویسم باید در وهله اول خودم لذت ببرم اگر حس کنم مخاطب از روایت صحنه‌ای لذت می‌برد اما خودم از آن لذت نمی‌برم هرگز آن را در کتاب نمی‌آورم، در عین حال مخاطب برایم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و احترام زیادی به مخاطبان خود قائل هستم برای همین نوشتن کتاب زمان و انرژی زیادی از من می‌گیرد، برای نوشتن همین کتاب «الاکلنگ کودکی، ماشین هاچی کوچی» 14 ماه وقت گذاشته‌ام که البته در مقایسه با زمانی که برای سایر کارهایم اختصاص یافته زمان کمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نویسنده کتاب «الا کلنگ کودکی، ماشین هاچی کوچی» در پاسخ به این سئوال که چه توصیه‌ای برای بچه‌ها در راستای مطالعه کتاب دارید، یادآور شد: اجازه دهید توصیه‌ای به والدین کودکان داشته باشم چرا که کودکان به نسبت بزرگترها میزان مطالعه رضایت‌بخشی دارند و این بزرگترها هستند که در مسیر مطالعه همراه کودکان نیستند.

نویسنده سریال رسم شیدایی گفت: متأسفانه کتاب در سبد کالای خانواده‌ها جایگاهی ندارد، خانواده‌ها با کمال میل حاضرند چندین برابر هزینه خرید یک کتاب را صرف تنقلات کودکان خود کنند اما گاه در برابر درخواست کودکان مبنی بر خرید کتاب هم مقاومت می‌کنند و خرید آن را ضروری نمی‌دانند که باید این طرز نگاه با برنامه‌های فرهنگی اصلاح شود.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول