اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل:

زمستان امسال قطعی گاز نداریم

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: با تدابیر ویژه و تمهیدات اندیشیده شده زمستان امسال قطعی گاز نخواهیم داشت.

زمستان امسال قطعی گاز نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی عصر امروز در نشست با مدیران و مسئولان شرکت گاز در اردبیل اظهار داشت: مردم نباید از بابت قطعی گاز در زمستان امسال نگرانی داشته باشند هر چند که با سرد شدن هوا در روزهای گذشته شاهد افزایش مصرف گاز در استان بودیم که ضرورت دارد هموطنان نسبت به صرفه‌جویی و رعایت موازین ایمنی همت داشته باشند.

وی با هشدار به خانواده‌ها در استفاده درست و صحیح از وسایل گازسوز تصریح کرد: نصب نادرست دودکش یکی از مهمترین علل گازگرفتگی در اردبیل است به طوری که اصلی‌ترین عامل بروز و ظهور مرگ خاموش نیز نصب نادرست دودکش‌هاست.

خدایی به خانواده‌ها توصیه کرد مراقب نصب غیر ایمن دودکش و ورود گاز منوکسید کربن به فضای داخل اتاق یا حمام باشند و از نصب درست دودکش‌ها اطمینان حاصل کنند.

این مسئول با بیان اینکه سالانه در سطح کشور بیش از 900 نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست می‌دهند، اضافه کرد:‌ به طور متوسط میزان مرگ و میر ناشی از نشت گاز و همچنین استعمال منوکسید کربن و خفگی حدود 20 نفر است.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان شرکت گاز علاوه بر حیطه فنی وظایف خود تلاش می‌کنند تا با فرهنگ‌سازی لازم و آموزش‌هایی که از طریق رسانه‌ها ارائه می‌شود خطرات ناشی از گازگرفتگی را اطلاع‌رسانی کرده و در این زمینه هشدارهای لازم را به خانواده‌ها بدهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت گاز استان بیان کرد: نرخ برخورداری شهروندان اردبیلی از گاز طبیعی بیشتر از میانگین کشوری است و ضرورت دارد بسترهای فرهنگی ایمنی و صرفه‌جویی انرژی به ویژه در فصل سرما به دلیل بالا رفتن استفاده شهروندان از گاز مهیا شود.

خدایی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما در طول سال با برگزاری مانورهای مختلف نشت و قطعی گاز بر اثر حوادث غیرمترقبه سعی می‌کنیم توان نیروهای این حوزه را افزایش دهیم به طوری که هدف اصلی از برگزاری این مانورها بالا بردن آمادگی نیروهای امدادی، تعمیرات مناسب و از بین بردن نقاط ضعف است که در کنار آنها هماهنگی هر چه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها نیز مد نظر است.

وی کسب آمادگی نیروهای عمل‌کننده در مانور، سنجش سرعت عمل نیروهای پست امداد در مورد قطع به موقع جریان گاز و اطفای حریق و حذف شرایط ناایمن را از جمله اهداف مورد نظر در برپایی این مانور اعلام کرد.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول