اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وعده بزرگ مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ابتدای کار

هیچ تصمیمی را بدون مشورت معلمان نمی‌گیرم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نخستین نشست خبری خود پس از تصدی این سمت قول داد که هیچ تصمیمی را بدون مشورت با معلمان اتخاذ نکند.

هیچ تصمیمی را بدون مشورت معلمان نمی‌گیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حمیدرضا آذری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بدون مشورت کارشناسان و معلمان کاری را در آموزش و پرورش فارس انجام نخواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه به سه مؤلفه معلم آماده، تکنولوژی و ساماندهی مدارس هوشمند پایه‌های موفقیت در تعلیم و تربیت هستند، افزود: معلمان کمک کنند تا در کلاس درس روش تدریس‌ سخنرانی به روش مشارکتی و تحفظ به تفکر تغییر کند.

آذری با بیان اینکه نیازمند معلم توسعه‌یافته، باسواد و باانگیزه هستیم، ادامه داد: تحول در کلاس درس اتفاق می‌افتد و با حضور معلم با انگیزه پیش می‌رود و بقیه ارکان آموزش و پرورش حقوق می‌گیرند تا در خدمت معلم باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: معلمان صبورترین، نجیب‌ترین و صادق‌ترین قشر این جامعه بوده و من تا ابد خدمتگزار آنان هستم.

به گفته وی، برای ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی معلمان فارس برنامه‌ریزی‌های مختلفی در دستور کار است.

وی تصریح کرد: امروز بیشترین درجات تحصیلی در میان 70 هزار معلم فارس وجود دارد که این امر بستر خوبی را برای ارائه نحوه جدید تدریس در مدارس و ایجاد تحول فراهم کرده است.

آذری بیان کرد: مهم‌ترین دوره در زمان تحصیل پیش‌دبستانی و دبستان است که باید در نحوه گزینش، انتخاب و ارائه امکانات به معلمان این سطح توجه ویژه داشته باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد بلاتکلیفی مردم در مورد رایگان بودن مدارس ابراز داشت: در بحث شهریه مدارس ایرادهایی وارد است که ما آن را کتمان نمی‌کنیم.

آذری اضافه کرد: در زمینه دریافت کمک توسط مدارس از مردم باید نظارت وجود داشته باشد و اما از سویی باید برای رفع مشکلات مالی مدارس نیز تصمیماتی اتخاذ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در گذشته گاه دقت لازم در ساخت‌و‌ساز مدارس انجام نشده به‌گونه‌ای که زمینی با قیمت 10 میلیارد تومان برای ساخت یک مدرسه اختصاص داده شده اما در زمان ساخت تلاشی برای احداث مدرسه‌ای خوب، ماندگار و دارای امکانات و تجهیزات لازم انجام نشده است.

وی تصریح کرد: وضعیت مدارس نسبت به 20 سال پیش بهتر است اما در این زمینه همچنان جای کار وجود دارد.

توجه بیش از پیش به ورزش مدارس و حفظ مدیران و کارکنان شایسته، دیگر موردی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: تغییرات در بدنه سازمان بسیار اندک و ناچیز است چراکه تنها اولویت ما توجه به توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش بوده و در این مسیر به کسانی که دانایی را عامل قدرت می‌دانند، بها می‌دهیم.

انتهای پیام/2448/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول