اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 3 روز انجام شد

برگزاری گردهمایی بزرگ معلمان شهرستان دماوند

گردهمایی بزرگ معلمان شهرستان دماوند به همت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دماوند و به مدت سه روز برگزار شد.

برگزاری گردهمایی بزرگ معلمان شهرستان دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، گردهمایی بزرگ معلمان تمام مقاطع تحصیلی شهرستان دماوند پیش از ظهر امروز پس از سه روز به همت معاونت آموزشی آموزش و پرورش شهرستان دماوند پایان یافت.

محمد مشهدی‎عباسی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند امروز در حاشیه آخرین جلسه این گردهمایی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: در این همایش بزرگ، معلمان هر یک از مقاطع ابتدایی در هر دو دوره، راهنمایی و متوسطه به طور جداگانه گرد هم آمدند.

وی با بیان اینکه سال‎های قبل هر کدام از سرگروه‎های آموزشی به طور جداگانه اقدام به برگزاری این جلسات می‎کردند، افزود: این کار علاوه بر اینکه توان زیادی از همکاران می‎گرفت، برنامه‎های کلاسی مدارس را مختل می‎کرد.

مشهدی‎عباسی ادامه داد: بر همین اساس و به پیشنهاد معصومه محمدی،‌ کارشناس آموزشی آموزش و پرورش دماوند که اکنون به عنوان معاون مجموعه منصوب شده است، در سال گذشته این جلسات را به صورت آزمایشی در قالب یک گردهمایی در مقاطع راهنمایی و متوسطه برگزار کردیم.

وی از نتیجه مطلوب این طرح در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: به همین دلیل، امسال گردهمایی معلمان مقطع ابتدایی در دو دوره آموزشی در یک روز و گردهمایی دبیران مقاطع راهنمایی و متوسطه هر کدام به طور جداگانه در روز دیگر در سالن اجتماعات قدسیه آموزش و پرورش برگزار شد.

مشهدی‎عباسی با اشاره به استقبال بالای معلمان از این گردهمایی اظهار کرد:‌ در ابتدای هر یک از گردهمایی‎ها، جلسه‎ای عمومی با توضیحات بنده و همکاران معاونت آموزشی و کارشناسان آموزشی به مدت یک ساعت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند افزود: سپس جلسات کارگروه‎های تخصصی با حضور یک سرگروه آموزشی و معلمان مربوط به هر کارگروه، در مکان‎های مجزا مانند نمازخانه و کلاس‎های ساختمان قدسیه برگزار شد.

وی تصریح کرد:‌ سرگروه‎های آموزشی یا رهبران آموزشی، از زبده‎ترین معلمان شهرستان انتخاب شده‎اند که در سطح استان مطرح هستند و این سرگروه‎ها در کارگروه مربوطه، جدیدترین مسائل مربوط به آموزش هر رشته را بیان کردند.

مشهدی‎عباسی ادامه داد: معلمان نیز در این کارگروه‎ها، به تبادل اطلاعات پرداخته و پیشنهاد شد که اعضای هر کارگروه به دلیل مرتبط بودن رشته، ‌پس از همایش از طریق ایمیل،‌ تلفن، ‌پیامک و یا جلسات فوق‎العاده، با هم در ارتباط بوده و از نظرات یکدیگر بهره ببرند.

وی خروجی مورد نظر برای این جلسات را پیشرفت نمودار تحصیلی در سال جاری همچون سال‎های گذشته خواند و بیان کرد:‌ آموزش و پرورش شهرستان دماوند با تلاش همین همکاران و معلمان، هر ساله در همه شاخص‎های آموزشی،‌ در سطح استان تهران رشد داشته است.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: این رشد در سال اول متوسطه 16/55 درصد،‌ در دروس نهایی 13/13 درصد، در مقطع ابتدایی 3/63 درصد، در مقطع راهنمایی 14/8 درصد بوده که این آمار مربوط به سال‎های 1385 تا 1392 است.

گفتنی است؛ این گردهمایی در مقطع ابتدایی با حضور 360 آموزگار و 60 مدیر در هر دو دوره اول (پایه‎های اول، دوم و سوم ابتدایی) و دوم (پایه‎های سوم، چهارم و پنجم ابتدایی) برگزار شد.

همچنین گردهمایی دبیران راهنمایی با حضور 250 نفر و گردهمایی دبیران دبیرستان با حضور 230 نفر از معلمان شهرستان برگزار شد که در گردهمایی دبیران دبیرستان، 40 نفر از مدیران مدارس راهنمایی و دبیرستان شهرستان دماوند نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/2568/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول