اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام قرائتی:

ادای علنی نماز در دستور کار معلمان قرار گیرد

رئیس ستاد اقامه نماز، خواستار اقامه علنی نماز توسط معلمان در مدارس و مراکز آموزشی شد.

ادای علنی نماز در دستور کار معلمان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مدارس شهرستان کاشان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) این شهرستان، اظهار داشت: برای اقامه نماز در مدارس باید حساس بود به طوری که اقامه نماز معلمان باید علنی و رو در روی دانش‌آموزان قرار داشته باشد چراکه علنی ادا کردن نماز باعث ترویج این فریضه الهی در جامعه می‌شود.

وی، انجام هر کاری عملی را تأثیرپذیرتر دانست و ادامه داد: حضور مدیران مدارس در صف‌های اول نماز جماعت برای دانش‌آموزان تاثیرپذیرتر خواهد بود.

رئیس ستاد اقامه نماز، شغل معلمی را کار انبیاء خدا دانست و با تأکید بر حساسیت این حرفه در آموزش و تربیت نسل آینده کشور، افزود: حساسیت شغل معلمی به اندازه‌ای مهم است که معلمان نباید هیچ وقت خود را فارغ‌التحصیل و بازنشسته کنند.

قرائتی در ادامه بر مطالعه روزانه حداقل 20 دقیقه کتاب‌های غیر درسی در کنار مقولات درسی تأکید و عنوان کرد: معلمان باید اطلاعات خود را به روز کنند تا دانش‌آموزان مُرید آنان باشند.

وی، همچنین از معلمان آموزش و پرورش خواست علاوه بر مطالعه کتب غیر درسی، تفسیر را محور کار و فعالیت‌های خود قرار دهند.

این مفسر کلام وحی، در ادامه به اشاره به بی‌محتوا بودن برخی از دروس دانش‌آموزان بر تغییر و افزایش محتوای متون درسی تأکید و تصریح کرد: امروز تغییر در برخی از متون درسی یکی از نیازهای اساسی آموزش و پرورش است.

به گفته وی، هر آنچه در آموزش و پرورش ارائه می‌شود یا باید واجب، یا مستحب باشد و یا بتواند مشکلی را در جامعه برطرف کند و منشأ اثر باشد.

قرائتی در ادامه با اشاره به اینکه با برخی از برنامه‌های آموزشی در آموزش و پرورش مخالف هستم افزود: به برخی از آموزش‌ها، در آموزش و پرورش نیازی احساسی نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: هدف اصلی صرف بودجه‌های دولتی در آموزش و پرورش برای تربیت نسل آینده کشور است که اگر به نتیجه نرسد بیت‌المال تلف شده است.

قرائتی در ادامه از زینب کبری(س) به عنوان قهرمان مدیریت بحران در کوفه نام برد و افزود: زینب کبری(س) نفر اول مدیریت بحران در روی کره زمین است که دانشگاه‌ها باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی، همچنین تمامی گفتار، کردار و رفتار امام حسین(ع) را در چارچوب مکتب اسلام قلمداد کرد و گفت: امام حسین(ع) یک انرژی عظیمی است که با یک تلنگر آن، 70 میلیون نفر جمعیت سیاه پوش عزادار را به خیابان‌ها، مساجد و تکایا می‌کشاند.

به گزارش فارس؛ همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مدارس شهرستان کاشان با حضور ائمه جماعات مدارس، معاونین پرورشی، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان کاشان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول