اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

توسعه اقتصادی کشور نیازمند توسعه بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: هیچ کشوری در دنیا بدون توسعه کشاورزی قادر به توسعه اقتصادی نیست.

توسعه اقتصادی کشور نیازمند توسعه بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نصر اصفهانی پیش از ظهر امروز در کنگره ملی فناوری‌های نوین علوم دامی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این کنگره توسعه اقتصادی کشور  است، اظهار کرد: هیچ کشوری در دنیا بدون توسعه کشاورزی قادر به توسعه اقتصادی نبوده و این دو مهم باید در یک راستا عمل کرده و توسعه کشاورزی و اقتصادی تنها با استفاده از دانش و فناوری‌های نوین امکان‌پذیر است.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور ایران منطقه‌ای خشک با منابع آبی محدود است،  باید از شرایط موجود استفاده بهینه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در سال‌های اخیر، شرایط سختی در زمینه زراعت و باغبانی داشته‌ایم، اما در بخش دامپروری جایگاه خود را حفظ کرده و با افزایش تولیدات به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه  مشکلات موجود در بخش دامپروری با به‌کارگیری دانش و فناوری رفع می‌شود، اضافه کرد: دامپروری دارای چهار پایه اصلی نژاد، تغذیه، بهداشت و مدیریت بوده و افزایش بهره‌وری نیازمند تلاش در راستای ارتقای کیفیت در این چهار بخش است.

نصر اصفهانی تاکید کرد: در زمینه ‌نژاد موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ایم و توانستیم نژاده‌های خوب دام‌های شیری را وارد کنیم، اما در بخش گوسفند پروار نیاز به تلاش بیشتر است.

وی با بیان اینکه اصفهان به ظاهر استانی گردشگری و صنعتی بوده، اما کشاورزی نیز در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: استان اصفهان با تولید سالانه 106 تن تولیدات کشاورزی و دامی و 500 هزار هکتار سطح زیر‌کشت، رتبه‌های خوبی را در کشور کسب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه کسب رتبه نخست در تولید شیر و گوشت مرغ از جمله موفقیت‌های اصفهان در کشور در بخش دامپروری است، گفت: همچنین در تولید تخم‌مرغ و گوشت قرمز نیز به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به مشکل کم‌آبی در استان، سازمان جهاد کشاورزی سیاست خود را بر توسعه دامپروری قرار داده است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع در سال گذشته 60 درصد از اعتبارات به بخش دامپروری اختصاص داده شده است.

نصر اصفهانی مشکل عمده دامپروری‌ها را هزینه‌های مربوط به تهیه سوخت دانست و ادامه داد: در این زمینه نیز اقدامات موثری از جمله اختصاص اعتبارات و ارائه روش‌هایی برای کاهش مصرف سوخت به 580 واحد دامپروری انجام شده است و این موضوع سبب صرفه‌جویی 30 درصدی در مصرف سوخت شد.

وی تصریح کرد: توسعه کمی واحدها در مناطق توسعه‌یافته، ارتقای بهره‌وری و تقویت و توسعه بخش تشکل‌های دامپروری به عنوان سیاست‌های کلی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول افزود: عدم تناسب دامپروری‌های سنتی با محیط زندگی شهری از مشکلاتی بوده که با توسعه شهر‌نشینی به وجود آمده است و باید با استفاده از فناوری‌های نوین شرایط دامپروری‌ها را به گونه متناسب با این محیط‌ها اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش برای رفع مشکلات تلفات در مرغداری‌های گوشتی یکی از اهداف برگزاری این کنگره است، تاکید کرد: وجود تلفات 20 درصدی در مرغداری‌های گوشتی با وجود توسعه در علم و فناوری غیرقابل توجیه بوده و باید به رفع این مشکل بپردازیم.

نصر اصفهانی اضافه کرد: همچنین اصلاح نژاد دام‌ها، سازه واحدهای دامپروری، افزایش حامل‌های انرژی و افزایش تولید گوشت قرمز باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/63015/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول